navštíviť sídlo spoločnosti a odniesť im tam vyplnený exemplár novej zmluvy. Ak uverili hlavičke na spomínanej zmluve, mohlo sa im stať, že sa zbytočne "prešli" na Rampovú 5 v Košiciach. Táto adresa je síce v zmluve uvedená ako sídlo spoločnosti, avšak "trvalé bydlisko" šéfstva ako aj zákaznícke centrum Kabel Plus VS je už zopár rokov na ulici Slovenskej Jednoty 10. Obe adresy síce delí vzdušnom čiarou len necelý kilometer, avšak dostať sa z Rampovej do súčasného zákazníckeho centra vyžaduje nielen dobré zemepisné znalosti, ale aj veľkú mieru trpezlivosti. Tou však zrejme nedisponujú ľudia, ktorí sa každý deň dobíjajú na vrátnicu areálu na Rampovej 5, kde im vrátnici trpezlivo vysvetľujú, že u nich nepochodia a posielajú ich na správne miesta.
Ako sa mohol prihodiť tento ďalší kiks pri posielaní nových zmlúv sme sa spýtali hovorkyne UPC Pavly Petrlovej. Podľa jej slov je spomínaná zmluva právny dokument, ktorý musí obsahovať dostatočné informácie identifikujúce obe zmluvné strany. U každej spoločnosti je to teda obchodný názov, obchodne sídlo, IČO a DIČ. Na strane zákazníka je to jeho meno, trvalé bydlisko a rodné číslo.
"Preto na zmluve je uvedené obchodné sídlo spoločnosti, čo aj neustále je na Rampovej 5 v KE. Zákaznícke stredisko je však na Slovenskej Jednoty 10 a tu si zákazníci môžu každý pracovný deň medzi 10.00 a 18.00 hod. vyriešiť všetky otázky ohľadom káblovej televízie. Je nám ľúto, ak niektorí z našich zákazníkov omylom išli na Rampovú 5 a za vzniknuté nepríjemnosti sa im ospravedlňujeme."
Po necelých troch týždňoch sa v schránkach zákazníkov spoločnosti opäť objavila ďalšia faktúra na úhradu sledovania káblovej televízie. Výsledná suma sa na rozdiel od špecifického júla vrátila z 386,70 na pôvodných 290 Sk. Abonenti pritom môžu uhrádzať poplatky Kabel Plusu poštovou poukážkou, bankovým prevodom alebo inkasným príkazom a záleží len na nich, ktorú z možností si zvolia. Keďže väčšina zákazníkov bola až doteraz zvyknutá na platbu cez SIPO, na spomínané šeky dosť frflú, keďže kvôli nim musia ísť na poštu a okrem straty času musia by každý mesiac museli oželieť aj niekoľko koruniek za poštovné.
"Ak sa zákazníci rozhodnú pre poštovú poukážku, logicky nájdu každý mesiac vo svojej schránke "pozdrav" od našej spoločnosti. Myslím však, že pre zákazníka ako aj pre nás je výhodnejšie platiť cez banku, čí už trvalým príkazom alebo inkasným príkazom. Mnohí naši zákazníci sú však zvyknutí na tento spôsob, resp. nemajú zriadený účet v banke. Môžu si zaplatiť aj na dlhšie obdobie dopredu, čím im vznikne preplatok na ich učte a každý mesiac sa z neho potom odpočíta suma podľa zvolenej programovej ponuky a platobnému obdobiu jedného mesiaca."
Aj napriek pokute od Telekomunikačného úradu SR zostáva UPC a tým pádom aj jej stopercentná "dcéra" Kabel Plus VS verná doterajším cenám 120 Sk za ponuku Mini a 290 Sk za Klasik. Za túto sumu ponúka spoločnosť možnosť svojim zákazníkom v Košiciach sledovať 8 resp. 23 programov. Teda okrem mestskej časti Košice - Šaca, kde za tú istú sumu 290 Sk môžu zákazníci prepínať len 18 programov.
"Je pravdou, že obyvatelia Šace majú majú prístup k 18 TV staniciam. Tento rozdiel v pocte ponúkaných staníc vyplýva zo "zdedeného" stavu a štruktúry technickej siete. Ujednotiť rozsah ponúkaných služieb v rámci Košíc umožní len prestavba káblovej siete. Kedy to bude, momentálne nevieme povedať. Takisto nevieme, či kvôli nižšiemu počtu programov upravíme aj ceny," dodala P. Petrlová.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.