kancelárie Sunny Tour. Tí pricestovali až z ďalekého letoviska Krajmorie z Bulharska. Mnohí boli pobúrení, najmä preto, lebo už včera potrebovali nastúpiť do práce. Napriek ceste, ktorá sa predĺžila o dva dni, samotnú dovolenku si pochvaľovali ako vydarenú. Až na tú cestu...
Čo sa vlastne stalo ?
"Vyrazili sme z Krajmoria presne podľa plánu. Lenže pri meste Šumen v Bulharsku sa nám pokazil autobus Renault, v piatok večer okolo 19 hodiny. Prvú noc sme museli prespať v autobuse, keďže šoféri dúfali, že sa im závadu podarí odstrániť," začala nám chronologicky vysvetľovať celé peripetie s dopravou sprievodkyňa CK Slavomíra Šťastná.
"Keďže na autobus Renault je potrebný špeciálny servis, nepodarilo sa im to. V sobotu ráno sme sa snažili zohnať bulharský autobus, ktorý by našich rekreantov doviezol aspoň do Rumunska, kde by presadli do autobusu nášho slovenského prepravcu, ktorý už bol na ceste. Bulhari boli ochotní, až kým nezistili, že na takúto prepravu potrebujú pečiatku z bulharského ministerstva dopravy, a to cez víkend nepracuje. Tak sme dovolenkárom zabezpečili hotel, asi 15 kilometrov od Šumenu. Ráno o pol jedenástej sme museli hotel opustiť a bulharský autobus nás odviezol na benzínové čerpadlo Shell v Šumene, kde stál pokazený Renault a kde pre nás prišiel podvečer autobus Karosa. O 18 hodine sme vyrazili domov a našťastie sa už cestou nič neprihodilo."
Napriek tomu, že za chybu autobusu nikto nemohol, pretože takéto veci sa jednoducho stávajú a cestovka sa snažila urobiť rýchlu nápravu, nie všetci rekreanti to ocenili:
"Bolo to hrozné. Boli sme bez stravy skoro 4 dni, aj bez tekutín. Všetko som natočila na kameru a samozrejme, že sa budem sťažovať," prezradila nám rekreantka Marta Čorbová z Prešova.
"Stravu sme im zabezpečili. Na večeru v sobotu bolo čevabčiči s chlebom a v nedeľu na raňajky bola pizza," uviedla S. Šťastná, ktorej to potvrdili aj ďalší dovolenkári.
Keďže takáto situácia je síce neobvyklá, ale, žiaľ, na dovolenkách sa môže stať hocičo, oslovili sme aj majiteľku Sunny Tour v Košiciach Darinu Ňakatovú:
"O tom, že sa pokazil autobus, som sa dozvedela hneď, ako sa to stalo. Čiže ešte skôr, ako náš zmluvný prepravca firma Blesk. Podľa zákona, ak prestoj trvá viac ako 12 hodín, je prepravca povinný zabezpečiť ubytovanie, občerstvenie a náhradnú dopravu. To sa aj stalo. Prvú noc spali v autobuse, pretože ešte nebol prestoj 12 hodín a šoféri stále dúfali, že autobus opravia. Dokonca večeru aj raňajky som platila z vlastného vrecka a len dúfam, že mi ju prepravca nahradí. Čo sa týka sťažnosti pani Čorbovej, že nebolo čo piť, tak naši rekreanti vypili v autobuse všetky zásoby. Samozrejme, na čerpacej stanici Shell si mohli nabrať pitnú vodu."
Ako nám tiež D. Ňakatová prezradila, od piatku spolu s prepravcom sa snažili nájsť čo najlepšie riešenie pre dovolenkárov.
"Je ťažké cez víkend nájsť prepravcu, keďže všetci sú na cestách. Nám sa to podarilo a naspäť turistov prepravila firma Falco. Ale aj im cesta zo Slovenska do Šumenu nejaký čas trvala. Aby boli na mieste čo najrýchlejšie, išli traja vodiči. Je pravdou, že Karosa nebola klimatizovaná a Renault bol, ale dovolenkári ani klimatizovaný autobus nemali zaplatení. To, že ich na miesto pobytu klimatizovaný autobus doviezol, je len šťastná náhoda."
Paradoxné na celej situácii však je, že keď náhradný autobus do Šumena dorazil, tak už Renault opravili:
"Ten sme však nechali v turistickom stredisku a späť odvezie terajší turnus," dodala D. Ňakatová.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.