Škoda Octavia kit car. Zatiaľ v nej absolvovali dve podujatia, v Prešove pre problémy s dobíjaním predčasne skončili po prvom dni a v Košiciach sa ich štart nezaobišiel zvýšeným rozruchom. Všetko sa točilo okolo ich auta, ktorému chýba restriktor. Spomínaná preto nemohlo súťažiť v hodnotení majstrovstiev Európy, ale len v domácom šampionáte a Pohári Slovenska. S odstupom čase sme oslovili jazdca Radovana Moznera.
"Oproti minulému roku sme vymenili techniku, Mitsubishi 4 x 4 za Škodu Octavia kit car s poháňanou jednou nápravou. V súčasnosti spoznávam kit, veď 260 koní preniesť na jednu nápravu a na dve je úplné iné jazdenie. Moje doterajšie pocity sú také, že Mitsubishi bolo omnoho luxusnejšie zvezenie ako v kite. Tu to stojí strašne veľa práce, aby sa auto na chvíľu ustálilo na ceste. Práve v Prešove bolo vidieť, že sme laborovali v prvom aj druhom okruhu s podvozkom, ale podarilo sa nám ho predsa len nastaviť. Predtým tam bolo nastavenie, s ktorým kedysi jazdil Igor Drotár. Osobne potrebujem mäkšie, vlažnejšie auto, aby som sa dokázal vžiť do toho, ako sa správa a podľa toho reagovať za volantom. Dozvedel som sa, že Sibera jazdí totálne tvrdé auto. Na to potrebuje však mať jazdec skúsenosti a odjazdených veľa kilometrov, aby dokázal rozpoznať čo auto potrebuje. Na mäkkom podvozku auto značí, na tvrdom to ide presne po tú hranicu, po ktorú má a potom to ustrelí. Ja si to momentálne nemôžem dovoliť, v prvom rade sa potrebujem s týmto autom zoznámiť."
Nebolo riziko sadnúť do auta, ktoré vlani laborovalo s viacerými problémami, pričom zriedka prešlo cieľovou rampou.?
"Každý plnohodnotný špeciál má viacero múch, ktoré treba v prvom rade vychytať a potom sa odmení tým, že dôjde preteky. Auto je nastavené na maximum a dá sa ním jazdiť, no momentálne je to niečo úplne iné. Dlho sme zvažovali, do akého automobilu sadneme a absolvujeme s ním tohtoročnú sezónu. S favoritom sme získali titul, potom sme sedeli v mitsubishi a tie skoky sú príliš veľké, rád by som sa už usadil vo formule 2, lebo táto skupina mi sedí najviac. Kit je plnohodnotné súťažné auto, pretože tie enká mitsubishi sú síce perfektné vozy, len ja mám stále pocit, že to nie je také súťažné auto ako áčko."
Do sezóny ste vstúpili napriek tomu, že kit nemá restriktor, ktorý je povinnou výbavou týchto automobilov. Tým, že chýba má vaše auto väčší výkon a pred súpermi ste mali istú výhodu?.
"Je pravda, že restrikor na výkone auta trocha uberie 6 až 10 kilova. Nakoľko som o tom vedel, preto som sa hlásil na súťaže len v hodnotení majstrovstiev Slovenska a Pohára Slovenska, pretože na podujatiach FIA nemôžeme bez restriktora súťažiť. Snažil som sa predísť problémom, k akým došlo na podujatí rely Košice. V žiadnej prihláške sme neuvádzali, že chceme byť zaradení do hodnotení súťaží FIA, lebo sme vedeli, že výnimka SAMŠ nám dovoľuje štartovať len na slovenských podujatiach. Boli sme si vedomí, že restriktor nemáme a chcem povedať, že v žiadnom prípade som nemal v úmysle silou mocou štartovať v hodnotení FIA. Osobne som rád, že môžem s týmto autom vôbec ísť na Slovensku, veď kit je momentálne korením domácej rely a škoda by bola, keby nemohol štartovať. Všetkým neprajníkov môžem povedať, že restriktor je na svojom mieste. Mrzí ma, že niekto pochyboval o kvalitách tohto auta, ktoré nemalo doposiaľ restriktor. Na druhej strane ma mrzí že sa trúsili reči o tom, že som niekomu v triede A7 zobral body. Tie môžem získať aj na ďalšom podujatí s vozom, ktoré bude vyhovovať technickým predpisom FIA. Vo formule 2 štartujem preto, aby som získal čo najviac bodov. Netvrdím, že to bude na každom podujatí, avšak rád by som bol aby ma súperi brali vážne."
Počas podujatia vám nechýbali pre lepšiu konfontáciu so súpermi z vašej triedy priebežné časy z jednotlivých eresiek ?
"Svojich súperov som si strážil, vedel som ich časy. Svoj som si pozrel na tabuli, ale skutočne sme nevedeli na akom mieste priebežného poradia sa pohybujeme. Túto sezónu beriem vcelku ako test. Skúšame, kam sa s týmto autom dá ísť, ináč povedané skúšame kam sa s ním vieme zaradiť v absolútnom poradí. Po Košiciach môžem povedať, že niektoré zákruty sa dajú jazdiť veľmi odvážne, ale na druhej strane netreba naháňať sekundy za každú cenu. V triede A5 som získal titul majstra Slovenska a momentálne chcem plnohodnotne využiť jazdenie s týmto autom. Na druhej strane chcem prejazdmi pobaviť aj divákov pri trati. Verím, že v novej sezóne dosiahneme lepšie výsledky."
Autor: Nová Kelča (TASR)
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.