Korzár logo Korzár

V kráľovskej kubatúre skončil Lacko brondzový

V posledný augustový víkend si dali dostaveníčko európsky autokrosári v Žitavanoch, kde sa uskutočnilo siedme podujatie z desaťdielneho seriálu

majstrovstiev Európy. Cestu na Slovensko meralo viac ako päťdesiat pretekárov z deviatich krajín, ktorí sa snažili získať čo najviac bodov do priebežného hodnotenia. V Žitavanoch sa zišla veľmi dobrá konkurencia vo všetkých divíziách i kubatúrach a diváci tak mohli sledovať zaujímavé boje už v kvalifikačných jazdách, ktoré vyvrcholili dramatickým finále.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Medzi výlučne mladými českými pretekármi v juniorskej kategórií má svoje želiezko aj Slovensko, ktorého farby háji Michalovčan Pavol Adam. Aj keď sa mu príliš nedarilo v tréningu ani kvalifikačných jazdách, predsa len vo finále mal aj športové šťastie. Vo finále medzi sebou tuhý boj zvádzali Nosálek, Musil i Samohýl, z ktorého nakoniec najlepšie vyšiel Nosálek za ním skončil Samohýl a tretí skončil Michalovčan P. Adam. Technické problémy mal v piatom okruhu Musil a stáli ho lepšie umiestnenie.

SkryťVypnúť reklamu

V plechových autách sa medzi ostrieľanými borcami nestratil talentovaný pretekár z Ďebrade Jozef Béreš, ktorý na Nissane Sunny skončil po troch kvalifikačných jazdách na piatom mieste. Vo veľmi dobrej pohode sa v Žitavanoch ukázal nemecký pretekár Helmut Wild, ktorý už v tréningu naznačil svoje ambície. Vyhral pred dovtedy vedúcim pretekárom priebežného poradia Lotyšom Bujansom o 73 desatín a tretí bol so stratou 1:36 s Švajčiar Egg. Wild dominoval aj v kvalifikačných jazdách a jasne ukázal súperom, že s ním musia počítať. Vo finále mu vyšiel štart a prvej ľavotočivej zákruty vchádzal prvý, za ním bol Bujans a tretí Rus Rezničenko, na piatej pozícii sa usadil Slovák J. Béreš, avšak dlho si ju neudržal, lebo neodolal ataku súperov za ním a nakoniec skončil na peknom siedmom mieste. Na prašnej trati zvádzali tuhý boj o druhú priečku práve Bujans a Rezničenkom, pričom Lotyš dokázal udržať dravého Rusa za sebou a v cieli bol rýchlejší o 86 desatín.

SkryťVypnúť reklamu

V tisícšestovkách mali prevahu českí pretekári, veď z devätnástich jazdcov boli desiati Češi. Podobne ako v plechových autách aj tu sme mali zastúpenie kvartetom pretekárov Vlasatý, Šutlák, Kalinič a Levkuš. Tréning vyhral dovtedy vedúci pretekár priebežného poradia Nemec Engel pred krajanom Wöhlerom a dvojicou českých jazdcov Turekom a Fejfarom. Z našich pretekárov bol najlepší na 11. priečke Vlasatý, o dve priečky za ním bol Kalinič a tréningové pole uzatváral Šutlák a Levkuš. Ani jednému z nich sa nepodarilo prebojovať do A- finále. Technické problémy s motorom vyradili z ďalších bojov Sečovčana Šutláka hneď v prvej kvalifikačnej jazde. V druhej na diskvalifikáciu doplatil Vlasatý, ktorý zostal pred bránou A-finále podobne ako Kalinič a Levkuš. Z B-finále si nakoniec účasť v áčku vybojovali Nemeček a Kalenský. Na štvrtom a piatom mieste sa umiestnili Kalinič a Vlasatý. O dve miesta za nimi skončil Levkuš. Finále tejto divízie bolo českou záležitosťou, keď na čele sa usadil Fejfar, za ním bol Turek a tretí Nemec Wöhler a v takomto poradí prešli aj cieľom.

SkryťVypnúť reklamu

V kráľovskej kubatúre autokrosu sa pozornosť sústredila na úradujúceho majstra Európy Bartoša a súčasného lídra divízie 3 4000 cm3 Hošeka. Finále bolo naozaj krásnou bodkou, len škoda, že divákom v sledovaní neľútostných bojov, ktoré sa neobišli bez kolízii bránil veľký kúdol prachu, ktorý sa znášal nad traťou. Doteraj najlepšie umiestnenie na veľkej Európe dosiahol Tlmačan Tony Lacko, keď vo finále skončil za dvojicou českých pretekárov Hošekom a Romanom Keřkom.

Autor: glo

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 103 946
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 950
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 776
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 906
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 5 687
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 583
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 892
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 532
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu