iba slabým odvarom. Ale nedajme sa zmýliť. V hre sú stále oba dôležité tituly vicemajstrov (podľa umiestnenia v Pohári konštruktérov sa totiž delia nemalé zarobené peniaze a hoci Coulthard všade vyhlasuje, že mu je jedno, či skončí druhý, alebo štvrtý, bude musieť ešte ťažko odolávať roztúženým ašpirantom na tento post, Barrichellovi a Ralfovi Schumacherovi) a perfekcionista Michael Schumacher je rozhodnutý pokračovať ďalej vo víťaznej sérii ("Oddychovať budeme v zime," tvrdí). Čo nám teda prinesie štrnásty pretek sezóny, ktorý túto nedeľu štartuje na belgickom okruhu Spa-Francorchamps?
Trať na úpätí Ardén sa radí medzi úzky rad významných motoristických podujatí, ktorých história siaha do začiatku dvadsiateho storočia a každoročne je malým motoristickým sviatkom. Na rozdiel od iných podujatí však sem pretekári jazdia veľmi radi, pretože tento okruh svojou náročnosťou a bezprostrednosťou dokáže vyžmýkať z pretekára maximum a nekompromisne odhalí hranicu jeho možností. No a ktorý chlap by rád neotestoval svoje medze? Vrcholom celého okruhu je preslávená zákruta Eau Rouge, ktorá vraj chytá za srdce (ja som to žiaľ ešte neskúsil). Zopakujme si, že má tvar písmena V, pričom sa lomí v jeho najnižšom bode, kde piloti dosahujú rýchlosť asi 310 km/h. Práve v tomto momente sa zatáča do protiklopenej zákruty a začína sa šplhať na vrchol, ktorý ich vystreľuje za mierne stočený horizont (asi 280 km/h). Ale to sa asi opísať nedá, to treba zažiť. Tí, ktorí to zažili tvrdia, že je to najvzrušujúcejšia zákruta celého šampionátu. To celé je naviac vsadené do veľmi pekného horského prostredia, ktoré sa skladá z dvoch údolí (medzi dvoma dedinami) a dráha v priebehu roka z časti funguje ako spojovacia komunikácia (Eau Rouge bola donedávna v civilnom živote autobusovou zastávkou). Práve táto rozpoltenosť a nestabilné horské prostredie sa potom neraz postarajú o tak nezvyčajné podmienky, že zatiaľ čo jedna časť trate je úplne suchá, na tej druhej husto prší. V posledných rokoch sme v Spa najväčšie vzrušenie zažili v roku 1998, keď sa hneď po štarte udiala najväčšia kolízia v histórii šampionátu a na trati zostalo 13 monopostov. Z vlaňajška si pripomeňme hádam iba situáciu zo 41. kola, keď Häkkinen využil situáciu s predbiehaním pomalšieho Zontu a zatiaľ čo Schumacher Brazílčana obchádzal po ľavej strane, Fín súčasne (nečakane) preletel po pravej strane a do Les Combes vošiel pred ohúreným Nemcom i Brazílčanom. Häkkinen sa tak stal vlani víťazom, ale ani to nepomohlo v ceste za titulom. Schumacher v Spa zvíťazil už päťkrát, ale v roku 1994 ho diskvalifikovali. I tak sa však radí medzi legendy a tento rok chce pridať piate legálne víťazstvo. Štart pretekov je ako zvyčajne o 14.00 SEČ a najdlhšiu trať šampionátu F1 (6 968 metrov) absolvujú pretekári štyridsaťštyrikrát.
Autor: lukas
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.