štáte Wisconsin sa tentoraz jazdila klasika v Elkhart Lake, ktorá je súčasťou série už od roku 1982. Zvyčajne sa tu viac darí pretekárom, ktorí už majú skúsenosti aj z klasických tratí v Európe, respektíve F1, F3000 apd., Toto pravidlo tentokrát potvrdil aj Brazílčan Bruno Junqueira, ktorý sa vlani tešil z titulu šampióna F3000 a po dlhom roku si konečne pripísal ďalšie víťazstvo.
O nezvyčajný priebeh pretekov sa vo Wisconsine postaralo počasie, ktoré najprv poznačilo kvalifikáciu a potom aj samotné preteky. Štartovalo sa za Safety Carom, ktoré vodilo monoposty po mokrej trati celé štyri úvodné kolá. Hneď po ostrom štarte v piatom kole sa vedenia ujal poleman Kenny Bräck a odolal náporu Alexa Taglianiho, ktorý v posledných pretekoch jazdí ako vymenený. Oveľa horšie vstúpil do pretekov talentovaný Dixon, ktorý sa na mokrej trati rýchlo prepadol z tretieho na siedme miesto. Ešte v tom istom kole sa však na mokrej trati zrazil Herta s Maxom Wilsonom a Tracym a bezpečnostné vozidlo muselo znova na trať. Opäť sa reštartovalo do deviateho kola. Ani teraz sa však nepretekalo dlho. Po jednom úseku stále stekala voda (v asi šesť metrovom prúde) a pri prechode plnou rýchlosťou tu vozidlá strácali prítlak. Obeťou tejto nástrahy sa v desiatom kole stal aj Mauricio Gugelmin a nasledovala tretia žltá fáza. V jej priebehu vozidlá hromadne zamierili k boxom a totálne prevrátili doterajšie poradie. Na prvé miesto sa tak dostal CastroNeves pred Carpentiera a Jourdaina. V tejto chvíli si však už usporiadatelia uvedomili aký nebezpečný je prúd stekajúcej vody a preteky veľmi správne, na tridsať minút, prerušili.
Po odstránení príčiny sa teda pokračovalo ďalej a na trati sa okamžite začali diať dramatické zmeny. Vedenie si však stále pevne držal Castroneves pred dobiedzajúcim Carpentierom. Neplánované prerušenie pretekov ale spôsobilo, že usporiadatelia museli pôvodnú dĺžku pretekov (malo sa ísť na 55 kôl) skrátiť na 44 kôl, aby sa vtesnali do dvojhodinového časového limitu. Do hry tak vstúpila stratégia zastávok, ktorá nakoniec vyšla v prospech Bruna Junqueiru. Ten prvýkrát tankoval pri prerušení preteku a druhýkrát až tesne pred koncom pretekov (štyri kolá), keď už mal vyjazdený dostatočný náskok. "Som skutočne šťastný," priznal po pretekoch Bruno, "Boli to ťažké preteky, ale nakoniec sa všetko podarilo. Po štarte som mal kolíziu s Christianom Fittipaldim a hlboko som sa prepadol (na 19. miesto), ale auto bolo perfektne pripravené a postupne som sa prepracovával dopredu. Trať predo mnou sa potom uvoľnila a ja som sa snažil nepoľaviť v tempe a jazdiť ako som najrýchlejšie vedel. Oplatilo sa a po PIT som sa vrátil na prvé miesto. Som z víťazstva veľmi šťastný.". Pre Brazílčana prišlo víťazstvo v pravej chvíli, lebo jeho zamestnávateľ práve podpísal zmluvu na sezónu 2002 s Kenny Bräckom a o druhom pilotovi ešte nebol rozhodnutý. Svojim víťazstvom si tak Junqueira posilnil nádeje na zotrvanie v renomovanom tíme aj v ďalšej sezóne. Preteky sa znova nevydarili vedúcemu pretekárovi priebežného poradia, Kenny Bräckovi, ktorý bol v boxoch príliš veľakrát a skončil na nebodovanom, štrnástom mieste. Jeho rival, Helio Castroneves mal v tomto smere šťastnejšiu ruku a siedme miesto ho posunulo do čela priebežného poradia tohtoročnej série CART. Sedem pretekov pred koncom je však stále všetko otvorené a šampiónom sa môže stať ktokoľvek z prvej desiatky.
Výsledky Elkhart Lake Wisconsin (45 kôl): 1. Junqueira 2:00:28,453 h (145,2 km/h), 2. Mi. Andretti + 2,687, 3. Fernandez + 10,008, 4. Dixon + 14,413, 5. de Ferran + 15,084, 6. da Matta + 15,934, 7. Castroneves + 16,939, 8. Tagliani + 17,629, 9. Carpentier + 17,848, 10. Servia + 19,021, 11. Moreno + 19,440, 12. Kanaan + 21,225. Stav po štrnástich pretekoch (jedny boli zrušené): 1. Castroneves 110 bodov, 2. Bräck 105, 3. de Ferran 99, 6. Franchitti 81, 4. Mi. Andretti 89, 5. Dixon 82, 7. daMatta 78, 8. Carpentier 69, 9. Tracy 65, 10. Moreno, Kanaan a C. Fittipaldi po 54.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.