Prominent na dovolenku do Bulharska. Vyraziť totiž mali už v sobotu. Zmena termínu na poslednú chvíľu viacerým urobila škrt cez rozpočet. Ešte nahnevanejší boli ale tí klienti CK Prominent, ktorým sa dovolenka pri brehoch Čierneho mora nedobrovoľne predĺžila o dva dni. Dokonca aj samotný prílet a odlet sa ešte o hodinu posunuli.
Čakajúc na "navrátilcov" nabitých dojmami sme oslovili niekoľko tých, ktorí sa na dovolenku do Bulharska s CK Prominent ešte len chystali. Kým napríklad Emílii Hreňovej zo Sobraniec posunutie odchodu problém nerobilo, keďže ju z cestovky vopred dvakrát o tomto fakte informovali, našli sa aj poriadne napálení. Pani Katarína Longová z Popradu bola v sobotu na ceste tesne pred Košicami, keď jej z cestovky zavolali, že odlet sa odkladá na pondelok. Ešte horšie dopadla pani Štefánia Michaláková z Banskej Bystrice, ktorá v sobotu dokonca do Košíc dorazila, aby sa dozvedela, že sa môže otočiť naspäť. "Budem si žiadať úhradu cestovného navyše z Bystrice sem a späť. Chcela som zájazd stornovať, ale povedali mi, že to nie je možné, lebo so 48 hodinami vraj cestovka môže manipulovať."
Kým sa jedna skupinka pomaly pripravovala na vytúžený odlet, krátko po piatej dorazili klienti, ktorým sa dovolenka predĺžila o dva dni. Mysleli sme, že aspoň školopovinní možno uvítali "ulievák" zo školy. Z omylu nás ale vyviedli slzičky v očiach dvoch detí, ktoré sa hneď hodili okolo krku jednej z čakajúcich dám.
Ako nám prichádzajúci povedali, počas tých dvoch dní, ktoré museli v Bulharsku stráviť navyše, ostali v pôvodných hoteloch a raňajky, ktoré mali predplatené, dostávali aj tie dva dni navyše. Problém bol s vreckovým, mnohým ľuďom peniažky došli, delegát takisto nemal rezervu, a tak si museli ľudia požičiavať navzájom medzi sebou. Väčšine ľudí vzniknutá situácia spôsobila problémy s dovolenkou, mnohí mali už nastúpiť do školy alebo práce. Našli sa ale aj takí, ktorí ocenili prístup cestovnej kancelárie napríklad Ernest Tóth, ktorý mal na dovolenke syna a bol s ním v stálom kontakte.
Takého Martina Toporčáka z Košíc však už na dovolenku s touto cestovkou nikto nenaláka. "V Bulharsku ešte ostala skupina asi 20 ľudí, ktorí mali odísť autobusom. Hoci mali ísť o deviatej, ešte pri našom odlete tam boli. Delegát ich nechal napospas osudu a išiel s nami," dodal.
Klientom CK Prominent sa na ich otázky dostávalo jedinej odpovede k posunu došlo z prevádzkovo-technických príčin. Riaditeľ CK Prominent Pavol Torma bližšie vysvetlenie neposkytol. Dovolenkári boli presvedčení, že sa odlet neuskutočnil, lebo cestovka jednoducho nezaplatila. Pavol Torma včera popoludní prišiel na košické letisko, a tak sme sa ho na platbu za let opýtali. Povedal nám len toľko, že keby za let neboli zaplatili, neboli by včera dovolenkári prileteli. Automaticky nám napadla otázka nebol teda náhodou problém v tom, že peniaze prišli neskoro? A ako vysvitlo, udreli sme klinec po hlavičke. "S leteckou spoločnosťou Mira Trans lietame už tretí rok a osobne sa poznám aj s jej generálnym riaditeľom. V minulosti im stačilo poslať faxom doklad o úhrade. Údajne však majú niektoré cestovky na Slovensku podlžnosti voči nim, navyše po fúzii so spoločnosťou Balkan došlo k zmene majiteľa, a tak teraz požadujú úhradu vopred. U nás bol v sobotu štátny sviatok, takže peniaze zrejme nedorazili včas," pripustil P. Torma.
Dovolenkári priamo na letisku predložili riaditeľovi CK Prominent reklamáciu. Žiadajú uhradenie vreckového a plnej penzie počas vynúteného dvojdňového pobytu. Čo sa týka autobusu s ďalšou skupinkou dovolenkárov, podľa P. Tormu mal mať odchod o šiestej večer a teda v tomto smere k ničomu výnimočnému nedošlo. Klienti vzniesli kritiku aj voči delegátovi. Jeden z dovolenkárov mal dva dni náhradné ubytovanie v inom hoteli nižšej kategórie. "Ja som si pre zmenu na odporúčanie delegáta odložil svoje cennosti aj hotovosť na celý dovolenkový pobyt do hotelového trezoru v prvý deň dovolenky. Vykradli mi ho. Zistilo sa, že kľúčik od mojej skrinky pasoval aj do ďalšej," rozhorčene rozprával Ján Rojko. Bulharská polícia prípad nešetrila, lebo zámok vylomený nebol.
Viac než rozpačité dojmy teda vládli medzi ľuďmi, ktorí si mysleli, že stres z celoročnej práce nechajú vo vlnách Čierneho mora. A tých, ktorí do Bulharska ešte len odchádzali, pre zmenu okrem ich blízkych odprevádzala aj neistota. P. Torma, ktorý v cestovnom ruchu pôsobí 28 rokov, však tvrdí, že sa nemajú čoho báť. Za deväť rokov pôsobenia CK Prominent na trhu sa im vraj niečo podobné stalo prvý, ale aj posledný raz. Nuž, život ukáže...
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.