augusta prevzali na personálnom oddelení spoločnosti dohody o rozviazaní pracovnej činnosti. Najväčšie šarže padali na divíznom závode Doprava, z ktorého dvaja najmocnejší šéfovia "posilnili" Úrady práce v mieste svojho trvalého bydliska. Spolu s bývalým riaditeľom Dopravy Ing. Alexandrom Bombom a jeho námestníkom Ing. Karolom Feilom sa z vlajkovej lode slovenskej ekonomiky muselo porúčať aj ďalších sedem manažérov z iných divíznych závodov.
Dosť pohnutý bol aj spôsob odvolania spomínaných riadiacich pracovníkov. Ako uviedli naše zdroje, na horúcu telefónnu linku spoločnosti zatelefonovalo zopár iniciatívnych jedincov, ktorí vraj mali vedenie spoločnosti upozorniť na "neobvyklé" praktiky vyššie uvedených manažérov. Všetky podnety alebo lepšie povedané udania prešetrovala nezávislá komisia a po jej verdikte sa posledný augustový týždeň vymenili zámky na dverách kancelárií dotyčných pracovníkov. Vedenie spoločnosti ohodnotilo ich "aktivity" okamžitým rozviazaním pracovného pomeru dohodou.
Hovorca U.S. Steelu Jozef Marko bol k našim zisteniam veľmo opatrný, avšak pripustil, že spoločnosť siahla k tomuto krajnému riešeniu po indíciách o hrubom porušení pracovnej disciplíny ako aj Etického kódexu zamestnancov U.S. Steelu.
"Bývalý riaditeľ divízneho závodu Doprava spoločnosti U. S. Steel Košice a jeho námestník rozviazali pracovný pomer v našej spoločnosti dohodou na ich žiadosť k 27. 8. 2001. Nepovažujeme za etické, aby sme zverejňovali bližšie informácie o okolnostiach, ktoré viedli k ich odchodu z našej firmy," tvrdí Jozef Marko a dodáva, že prešetrovania sa začali vďaka upozorneniam zamestnancov na horúcu linku.
Keďže hovorca U.S. Steelu nám nechcel prezradiť viac, oslovili sme aj jedného zo zainteresovaných - bývalého riaditeľa divízneho závodu Doprava, ktorého "zamestnávateľom" je od začiatku septembra Okresný úrad práce Košice II.
"Nehnevajte sa, ale je to moja osobná vec, prečo som z podniku odišiel na vlastnú žiadosť. Mám na to svoje dôvody, aby som sa k tomu nevyjadroval. Z mojej strany však popieram akékoľvek fámy o korupcii, ktoré sa vraj už objavili. Raz však príde čas aj na to, aby som bol omnoho konkrétnejší...," hovorí exriaditeľ.
Vrcholové funkcie na divíznom závode Doprava zatiaľ obsadené nie sú, o ich nových "majiteľoch" by mal rozhodnúť konkurz.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.