dopravy (SAD).
"Bývame v Buzici a môj syn nastúpil do prvého ročníka na strednú školu v Šaci. Preto som mu šiel vybaviť žiacky preukaz do najbližšej pokladne v Moldave nad Bodvou. Pri vybavovaní preukazu na mesačný cestovný lístok som vyslovene pokladničku žiadal o trasu Buzica dom služieb Šaca benzinol cez Komárovce (dĺžka 15 km). Na moje prekvapenie to však odmietla, pričom uviedla, že má príkaz od dopravného námestníka SAD, že musí vystaviť preukaz na najdlhší smer t.j. Buzica dom služieb Šaca benzinol cez Perín v dĺžke 24 kilometrov," rozhorčene nám zvestoval Ing. Jozef Nežník, pričom dodal, že on pozná i dlhšiu trasu, ako tú, ktorú mu navrhovala pracovníčka SAD.
"Syn má vyučovanie od 7:00 do 14:05 h. Autobusy, ktoré bude využívať, odchádzajú z Buzice o 6:05 resp. o 7:26 h cez Komárovce. Späť bude využívať autobusy tiež cez Komárovce. Ak by náhodou šiel cez Perín, kúpi si jednoducho lístok, veď od toho je šofér autobusu aj revízori," pokračoval J. Nežník, no jeho nespokojnosť so službami dopravcu rástla.
"Zaujímalo by ma, prečo ľudia, ktorí nastupujú v Buzici na zastávke 'Dom služieb' a idú do Šace, alebo VA VSŽ, platia za cestu 17 Sk. Veď podľa cenníka, ktorý má SAD na internete, je sadzba na 14 17 kilometrov 14 korún. Tento cenový rozdiel trvá už dosť dlho a podľa mňa SAD Košice takto neoprávnene získal od občanov celkom peknú sumu," dodal J. Nežník.
Čo je na jeho tvrdeniach pravdy, sme zisťovali u dopravného námestníka SAD Ing. Jána Štofančíka.
"Výslovne na jednotlivú trasu som príkaz nedával, ale platí všeobecná zásada. Pre žiakov sa potvrdzujú preukazy vždy na dlhší smer cesty, aj v prípade, že touto cestou ide len raz týždenne. Ak ide o cestujúceho, ktorí využíva len krátky smer a skutočne má k dispozícii spoje s touto trasou, nevidím problém v tom, aby mu nebol takýto preukaz vydaný," hovorí J. Štofančík.
Prečo však pracovníčka pokladne na žiadosť pána Nežníka odmietla vydať predmetný cestovný doklad, keď jej žiakov otec jasne hovoril, o ktorú trasu má záujem?
"Stávajú sa prípady, že si žiak kúpi preukážku na kratší smer a potom ju zneužíva. Preto sme pristúpili k tejto zmene. Nepovedal by som, že naša pracovníčka konala správne, ona musí vedieť posúdiť, či má žiak na prepravu dostupné spoje. Ona je profesionálna pokladníčka, vie odhadnúť, čo má kedy urobiť," poznamenal dopravný námestník.
Všetko teda závisí len na pracovníčke, ktorá preukážku vydáva, ak sa rozhodne, pre dlhšiu trasu, zákazník s ňou teda nepohne. Na čo sú však revízori, či vodič, ktorý predsa pri nástupe lístky predáva i kontroluje?
"Viete, vodič nemá čas na to, aby podrobnejšie skúmal, čo mu kto predloží a revízori proste pri počte autobusov a trás, ktoré máme, nestačia byť všade."
V súvislosti s cenami lístkov zverejnenými na internete, ktoré nekorešpondujú s aktuálnymi sadzbami v autobusoch, J. Štofančík dodal.
"Som rád, že ste ma na to upozornili, zisťujem totiž, že máme na internete starý cenník, ktorý musíme aktualizovať. Verejnosti sa ospravedlňujem," uzavrel dopravný námestník SAD.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.