súvisiace s modernizáciou digitálnej ústredne. Úpravou a modernizáciou telekomunikačného zariadenia v telefónnej ústredni v Spišskej Novej Vsi budú zároveň vytvorené podmienky pre presmerovanie všetkých telefónnych užívateľov z analógovej ústredne na ústredňu digitálnu. Presmerovanie sa podľa slov vedúceho spišskonovoveskej primárnej oblasti Ing. Štefana Genčúra uskutoční už zajtra, v čase od 14. do 24. hodiny u všetkých telefónnych účastníkov s prípojným číslom 053 / 446 XXX bez zmeny telefónneho čísla. "V čase presmerovania bude možné z daných telefónnych prípojok uskutočňovať odchádzajúce hovory s obmedzením maximálne tridsať minút, dovolateľnosť na telefónne stanice bude obmedzená počas celého uvedeného časového obdobia," vysvetľuje Š. Genčúr. Presmerovaním a pripojením na digitálnu ústredňu sa podľa jeho vyjadrení sleduje skvalitnenie služieb, ktoré by mali priniesť výhody obom stranám telekomunikáciám aj ich klientom. "Bude to plynulý proces a predpokladáme, že prebehne bez akýchkoľvek problémov. Obmedzenie sa bude vzťahovať akurát na príchodzie volania telefónnych čísel 446 XXX," dodáva vedúci primárnej oblasti. Od začiatku procesu modernizácie ústredne sa do dnešných dní, vrátane poslednej investičnej akcie, ktorá prebehne vo štvrtok, podarilo zrealizovať digitalizáciu staníc v tunajšom regióne na osemdesiat percent. Do budúceho roku ostáva doriešiť modernizáciu dvoch starých analógových ústrední, a to v Smižanoch a Krompachoch. "V budúcom roku by sme chceli jednu z nich zmodernizovať. Zatiaľ nevieme, ktorá to bude. Zámery sa budú realizovať podľa nákladov a našich možností," konštatuje Š. Genčúr. Náklady na jednu z najväčších a najnáročnejších investičných akcií, ktorú sa podarí telekomunikáciám zavŕšiť už v tento štvrtok, sa pohybujú vo výške 17 miliónov korún vrátane nákladov na samotnú montáž. "Pre nás bude tento krok vpred znamenať zníženie prevádzkových nákladov a pre zákazníkov skvalitnenie služby. Tí budú môcť požadovať výpisy odchádzajúcich volaní, čo bola u nás doposiaľ jedna z najžiadanejších služieb," konštatuje Š. Genčúr. Presmerovanie a všetky úkony, s tým súvisiace, pripravovali telekomunikácie približne mesiac a pol. Podľa slov Š. Genčúra by preto nemalo dôjsť k žiadnym neočakávaným problémom. Digitalizácia umožní pripojenie viac ako 4000 účastníkov, ktorí boli doposiaľ telefónnymi užívateľmi dnes už zastaralej analógovej ústredne. Ako vraví Š. Genčúr, modernizácia týmito krokmi nekončí a možnosti investovať do nej i naďalej, ani v budúcich rokoch nekončia. Aj napriek súčasnej ekonomickej situácii finančné možnosti telekomunikácií zatiaľ nie sú podľa jeho slov v tomto smere obmedzené. Ostáva veriť, že klienti sa dočkajú častejšie takýchto výhod ako nevýhod, ktoré ich rok čo rok neobchádzajú najmä v oblasti zvyšovania cien za služby telekomunikácií.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.