Európy a piate slovenského šampionátu. V doterajšom priebehu sezóny sa viacerí pretekári nevyhli slabším chvíľam alebo doplatili na vrtochy techniky. Vari najlepšie by vedel o tom rozprávať Igor Vlasatý, ktorý v maďarskom Domsöde pre technickú poruchu motora odstúpil z prvého miesta, čo sa prejavilo aj v priebežnom poradí zóny a klesol na druhú priečku na vedúceho Abraháma z Maďarska. Tohtoročná sezóna pomaly vrcholí a do jej skončenia chýba pretekárom absolvovať ešte dve podujatia. To prvé už tento víkend na Slovensku a záverečnú bodku dajú preteky v chorvátskom Jastrebarsku.
Už tradične záver sezóny býva dramatický, keď sa rozhoduje o majstrovských tituloch, ako aj miestach na ďalších priečkach. Už teraz je D3 4000 cm3 o všetkom rozhodnuté, kde s veľkým náskokom vedie Tony Lacko (104 bodov) pred Thomasom Markusom (55) z Rakúska a už istým majstrom Európy Jaroslavom Hošekom (55) z Česka. V ďalších dvoch divíziách však panuje oveľa väčšie napätie, lebo v majstrovských tituloch je všetko otvorené. Práve lučenecké podujatie môže vniesť viac svetla či zvýšiť šance niektorého z pretekárov pred záverečným súbojom v Jastrebarsku. V plechových autách sa boj o zónového majstra zúžil na dvojicu pretekárov - Jozef Béreš ml. a Tomáš Bráti, ktorých delí jediný bod. V Domsöde dominoval mladý Debradčan Béreš, ktorý po dlhšej prestávke sedel v Mazde 323, lebo Nissan nebol pripravený. "Úspech na ostatnom podujatí nás povzbudil, lebo nikto ho nečakal. Mazdu sme spojazdnili doslova v hodine dvanástej a vyšlo to. Teraz sa už pripravujeme na Lučenec, kde sa bude rozhodovať o titule. Snažíme sa auto pripraviť čo najlepšie, aby sme mohli vážnejšie prehovoriť do konečného poradia," povedal J. Béreš st.
Podobne aj v divízii 3 1600 cm3 zatiaľ nie je o majstrovi rozhodnuté a rozhodovať sa bude medzi dvojicou - Igor Vlasatý a Káraly Abrahám. Maďarský pretekár sa opäť prebojoval na prvú priečku priebežného poradia so štvorbodovým náskokom. Počas sezóny prenasledujú I. Vlasatého peripétie s technikou, ktoré negatívne vyvrcholili práve v Domsöde, kde mu odišiel motor. "Už počas sezóny sme uvažovali o výmene motora, avšak stále sa nám to nedarilo zrealizovať. Posledná nepríjemnosť nás už prinútila a robili sme na ňom dňom i nocou. Momentálne sú chlapci s ním v Mladej Boleslave na brzde a uvidím ako tam pochodia. V každom prípade chceme v Lučenci štartovať a zabojovať o titul. Zbytočne sme si skomplikovali situáciu , lebo o titule už mohlo byť rozhodnuté," prezradil Igorov otec Imrich Vlasatý. Rozhodnuté nie je ani o držiteľovi tretej priečky, o ktorú majú záujem štyria jazdci, medzi ktorými sú aj Miroslav Šutlák i Miloš Kalinič. Na tretieho Maďara Papa strácajú štyri a tri body. "Na poslednom podujatí som mal smolu, keď začala svietiť kontrolka tlaku oleja, preto som radšej v jazde nepokračoval, aby som ešte viac nepoškodil motor. Doma sme zistili, že išlo o únavu materiálu ojnice, ktorú sme museli vymeniť, aby sme mohli v Lučenci štartovať. Pokúsim sa zabojovať o tretiu priečku, hoci to iste nebude ľahké. Očakávam, že niektorí z maďarských pretekárov príde, ve´d naposledy prišli ľahko k bodom. Prial by som si aby počasie vydržalo a nepršalo," povedal Miroslav Šutlák.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.