závody, odpojili na niekoľkých miestach od "zdroja". Intervenovala vláda, ale miliardové dlhy na účte koľajových prepravcov nezmizli. Problémy sa len oddialili. Napriek tomu, ŽSR sú ešte stále schopné investovať nielen do modernizácie vozového parku, viď nové tatranské električky, ale aj do opráv železničných staníc. Jednou z nich je zrejme najmenšia stanica na Slovensku, v ktorej zvyknú zastaviť rýchliky, v Tatranskej Štrbe.
"Viackrát sme inicovali renováciu železničnej stanice, ktorá je jednou z brán do Vysokých Tatier. Budova sa už roky nachádza katastrofálnom stave. Podobne toalety. Netušili sme však, že sa ŽSR odhodlajú k miliónovej investícii práve teraz. Všetci totiž vieme, v akej finančnej situácii sa nachádzajú. Bez ohľadu na to, rozhodnutie vďačne prijímame," povedal nám prednosta Obecného úradu v Štrbe Jaroslav Chalupka. K plánovanému objemu financií, ktoré chcú železnice pod Tatrami preinvestovať, sa nám však vyjadriť nevedel.
"Najprv sme pristúpili k rekonštrukcii hygienických zariadení pre cestujúcich. Dodávateľom prác za bezmála 2,2 milióna korún je popradská stavebná firma Tatrastav," informoval nás hovorca ŽSR Miloš Čikovský. Podľa jeho slov, paralelne tu prebiehajú aj rekonštrukčné práce na výpravnej budove železničnej stanice. Na nej sa predpokladá kompletná výmena strechy, oblokov a podlahy, ako aj zateplenie obvodových múrov. Súčasne sa robí tiež na rekonštrukcii nástupíšť a perónu. Termínom dodania, zo strany žilinskej spoločnosti Dostav, je koniec roku 2002. Ako uviedol hovorca ďalej, predpokladaný finančný rozpočet presahuje 9,1 milióna korún bez DPH.
Prekvapení smelým investičným zámerom sú Štrbania i cestujúci na hlavnom železničnom ťahu naprieč Slovenskom. "Neveril som, že sa ŽSR pri súčasnej situácii pristúpia k tomuto kroku," konštatoval J. Chalupka. Odpoveď na otázku prečo? sme opäť našli u hovorcu ŽSR. "Budova železničnej stanice v Štrbe bezpodmienečne potrebovala opravu. Zatekalo do nej tak, že sa znehodnocovala každým ďalším dažďom. Sme presvedčení, že spomenutou investíciou zabránime vzniku ďalších a oveľa väčších škôd na objekte," konštatoval pre Tatranský denník Miloš Čikovský. Ako uviedol na záver, jedna z brán do Vysokých Tatier nemôže pôsobiť žalostným dojmom, pretože nie sme v situácii, kedy si môžeme dovoliť pôsobiť na turistov odstrašujúco.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.