lete už fungovali. Pôvodne sme uvažovali o desiatich prevádzkach, no internetová kaviareň zatiaľ neumožní záujemcom zasurfovať si, to bude treba doriešiť. Rozbehla sa cukráreň, kozmetika, kaderníctvo, k dispozícii sú predajne obuvi, textilu a odevov, domácich potrieb, funguje kníhkupectvo. Občania kvitujú rozšírenie spektra služieb v Tatranskej Lomnici, a o to nám išlo," povedal na margo bývalého domu obuvi prednosta Mestského úradu Vysoké Tatry Jozef Vilim a dodal, že sfunkčnenie tohto objektu v Tatranskej Lomnici sa stalo doslova srdcovou záležitosťou radnice.
Mesto budovu vydražilo zhruba za 4 milióny a cieľom samosprávy bolo prinavrátenie služieb do mestskej časti tak, aby si podnikatelia mohli upraviť prevádzky podľa svojich predstáv a na vlastné náklady. Mesto zas tieto investície zohľadnilo pri dĺžke nájomných zmlúv. Situáciu však skomplikoval fakt, že objekt mal rad skrytých nedostatkov, najmä čo sa týka kanalizácie, elektriky a pod. Všetky spomínané problémy teraz treba riešiť za pochodu, čo nie je vždy príjemné (a lacné), pretože podnikateľské subjekty už do úprav jednotlivých priestorov nemálo investovali. Služby zostávajú Achillovou pätou Vysokých Tatier, nečudo, že radní páni chceli veci pohnúť vpred. Efekt letného boomu sa síce prejavil smerom k domácim obyvateľom, ale návštevníci hôr si zatiaľ na otvorené dvere prevádzok nestihli zvyknúť. "Podľa mňa sa musia sami podnikatelia viac snažiť o zviditeľnenie, propagáciu netreba podceňovať. Na autobusovej stanici mesto bezplatne ponúklo priestor pre reklamné materiály, nevyužité možnosti sú aj na našej internetovej stránke. Škoda, že podnikateľské subjekty nevenujú propagácii náležitú pozornosť," skonštatoval J. Vilim. Vo Vysokých Tatrách totiž platí, že ak bol nejaký objekt dlho zavretý a vydaný napospas osudu, ľudia pozabudli na chodníček k nemu a po otvorení trvá istý čas, kým ho znovu objavia. To sa prejavilo aj v prípade vynoveného Domu obchodu a služieb, ktorý svojím spôsobom znevýhodňuje i rad pustnúcich objektov naokolo. Domácim a hosťom kole oči najmä hotel Lomnica, výkričníkom zostáva Kúpeľný dom, o prázdnom kolose niekdajšieho Prioru ani nehovoriac. "Sú to objekty patriace súkromným firmám, ktorým sa nepodarilo naplniť ich podnikateľské zámery. Mesto nemá páky na to, aby situáciu zmenilo, iba ak by sa podarilo získať nehnuteľnosti do majetku samosprávy," vysvetlil prednosta. Lenže drsná tatranská zima po niekoľkých sezónach (a rokoch) urobí svoje, chátrajúcu pýchu nakoniec nikto nebude chcieť asi ani za príslovečnú korunu. Obrovské investície s neistou návratnosťou odrádzajú potenciálnych záujemcov už dnes.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.