Vstup Železného do TV Global s finančnou injekciou 350 miliónov českých korún má jasný cieľ - investovať a zarobiť. To môže pre existujúce slovenské televízie znamenať zníženie ziskov, pre niektoré dokonca zánik.
Hlavní slovenskí vysielatelia sa o prieniku Železného do ich mediálneho revíru včera vyjadrovať veľmi nechceli.
"Vyjadríme sa, až keď licenčná rada schváli ich majetkový vstup do Mac TV a keď budú známe ďalšie podrobnosti," povedala včera pre SME Ivana Semjanová z centra marketingu TV Markíza. Pavol Rusko označil Železného za človeka, ktorý priviedol Českú republiku k prehratej medzinárodnej arbitráži. Železný chce vytvoriť "akési federálne česko-slovenské vysielanie a z Globalu urobiť odpadkový kôš pre svoje vlastné relácie, ktoré sa ukážu neúspešné, prípadne reprízy," povedal Rusko pre TASR.
"Slovenský mediálny trh túto zmenu určite pocíti - pri rozdelení sledovanosti, podielov na trhu, prostriedkov na reklamu," myslí si hovorkyňa STV Milena Rážová. STV sa však podľa nej obávať nemusí, pretože plní verejnoprávnu funkciu.
Martin Lengyel, generálny riaditeľ TA3, vstup Železného, naopak, víta a očakáva, že vďaka nemu sa zvýšia príjmy z reklamy pre TA3, ktorá má onedlho spustiť svoje vysielanie. "Širokospektrálne komerčné budú medzi sebou viac bojovať. Pravdepodobne sa zníži sledovanosť TV Markíza a záujemcovia o reklamu budú motivovaní rozdeľovať svoje peniaze aj pre iné televízie," myslí si Lengyel.
TV Luna príchod Železného odmietla komentovať.
Mirka HOROBOVÁ
rámček
Reklamný "koláč" väčší nebude
Televízie majú 50-percentný podiel na celkových výdavkoch na reklamu. Podľa Vladimíra Vokála, riaditeľa mediálnej agentúry Unimedia, si v súčasnosti z tohto reklamného "koláča" až 85 percent "odkrojí" TV Markíza, okolo 14 percent STV a len jedno percento ostatné televízie. Zámerom nových investorov je zvýšiť podiel TV Global na reklamnom trhu v priebehu roka a pol na 15 až 20 percent.
(hr)
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.