Wilson), no v Monze sa malo rozhodovať o druhom mieste medzi Čechom Tomášom Engem a Austrálčanom Markom Webberom. Napínavý súboj sa však skončil skôr, ako začal. Český pretekár, ako isto viete, dostal životnú príležitosť od Alaina Prosta a v nedeľňajších pretekoch F1 zastúpil zraneného Luciana Burtiho. A pretože takáto ponuka sa neodmieta (aj keď ide o pohárové umiestnenie v F3000), zostalo Webberovi druhé miesto v konečnom hodnotení bez priameho boja (obaja zhodný počet bodov, no Austrálčan vyhral o jedny preteky viac).
Disponovaný český manažment, ktorý stojí za Engeho úspechom, naviac šikovne hneď za Tomáša ponúkol svojho druhého "koníka", mladého (18-ročného) Jardu Janiša, pre ktorého bol štart v F3000 veľmi osožnou skúsenosťou. Chlapec sa všetkým odmenil už v kvalifikácii, keď napriek minimálnym skúsenostiam vyjazdil veľmi slušné šestnáste miesto a pokoril takých matadorov ako Fontana, Goossens, či Gollin. Žiaľ, v pretekoch už toľko šťastia nemal a po chybe, ktorú možno jednoznačne pripísať nedostatku skúseností, skončil na rovnakom mieste (hoci sa chvíľu pohyboval okolo prvej desiatky). Na prvé počutie to síce nevyzerá slávne, no ak si uvedomíme všetky súvislosti, tak sa razom prestaneme čudovať, že tvrdý profík Charouz investuje práve do tohto mladíka.
Pôvodne sa kvalifikácia na preteky F3000 jazdí v piatok popoludní a je zložená z dvoch 45 minútových tréningov. V piatok sa však na nad Monzou prehnala búrková smršť a kvalifikácia bola preložená na sobotu. Naviac bola skrátená na dvadsať minút (!!!) a jazdila sa necelú hodinu pred štartom do pretekov!!! Týmto rozhodnutím nebol nikto nadšený (čo mal povedať debutan Janiš) a kvalifikácia tak aj vyzerala. Šampionát F3000 sa na Monze totiž ešte nejazdil a dvadsať minút na nastavenie auta ozaj nestačilo. Monoposty preto hekticky krúžili po trati a výsledkom bolo PP pre Brazílčana Pizzoniu z tímu Petrobras Junior. Justinovi Wilsonovi patrilo druhé a Webberovi štvrté miesto. Tretí štartoval domáci Pantano.
V sobotu už síce svietilo slniečko, ale do pretekov sa i tak štartovalo až na tretíkrát! Najprv Haberfeld a Leiders, potom Webber a Janiš a nakoniec aj Lancieri sa totiž kvôli problémom museli porúčať na chvost a už tak posunutý štart sa posúval o ďalších 23 minút. Keď sa nakoniec o 16.00 SEČ predsa vydaril, vytlačil Pizzonia na trávu Pantana a Toccatello v prvej šikane zostrelil Freisachera i Manninga. Na trať muselo Safety Car a reštart sa posúval na piate kolo. Medzitým ešte havaroval Webber a pole už slušne preriedlo. Ďalší priebeh potom priniesol súboj Wilsona s Pizzoniom a Pantanom o prvé miesto, ktoré nečakane skončilo v Talianových rukách. Ako k tomu došlo? Wilson si nechal nastaviť auto s čo najmenším prítlakom, aby získal rýchlosť na rovinkách. To ho však pripravilo o stabilitu v zákrutách, z čoho dokonale ťažili jeho súperi. V desiatom kole ho teda najprv v druhej šikane predbehol Pizzonia a v Parabolice aj Pantano. Brazílčan potom presvedčivo kontroloval prvé miesto, no v 14. kole dostal desať sekundový trest za nešportový zákrok na Pantana (počas štartu) a klesol na posledné miesto. Cesta k víťazstvu sa tak nečakane otvorila domácemu Pantanimu. A pretože Wilson sa trápil s vlastným autom, z prvého triumfu sa radoval domáci pretekár Giorgio Pantano.
Výsledky Monza F3000 (24 kôl): 1. Pantano 43:58,618 min. (189,3 km/h), 2. J. Wilson + 0,935, 3. Ri. Sperafico + 1,587 , 4. Leinders + 4,415, 5. Haberfeld + 5,563, 6. Saelens + 10,169, 7. Mauricio + 13,532, 8. Goossens + 19,20, 9. Piccini + 19,598, 10. Bourdais + 22,317, 11. Gollin + 25,594, 12. Garzia + 26,468, 13. Derek Hill + 27,928, 14. Maslov + 37,581, 15. Camathias + 39,585, 16. Janiš + 40,393.
Konečné poradie F3000: 1. J. Wilson 71 bodov, 2. Webber 39, 3. Enge 39, 4. Bourdais 26, 5. RiSperafico 24, 6. Pizzonia 22, 7. Leinders 17, 8. Mauricio 13, 9. Pantano 12, 10. Manning, Saelens po 9, 12. Melo, Freisacher po 8, 14. Haberfeld 5, 15. Sarrazin 4, 16. Camathias, Goossens po 2, 18. Gollin, Piccini po 1.
Tímy: 1. CocaCola Nordic Racing 110 bodov, 2. Petrobras Junior 46, 3. SuperNova Racing 44, 4. DAMS 26, 5. Red Bull Junior 21, 6. KTR 19, 7. Astromega 12, 8. Minardi Junior 10, 9. Arden Russia 9, 10. Durango 8, 11. Prost Junior 4, 12. Coloni 3.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.