zmenu programovej štruktúry. Kým pred casom mohli Rožnavcania sledovat vysielanie v dvoch premiérach a štyroch reprízach do mesiaca, dnes sa o dianí v meste a okolí dozvedajú štyrikrát týždenne. Dvojtýždnový cyklus vysielania nepodával divákom aktuálne informácie. Kolegom som v marci povedal, že budeme musiet priniest viac muziky za málo penazí. Mám štastie, že pracujem s nadšencami pre televíznu prácu. Inak by len sotva vydržali robit 16 až 18 hodín denne, povedal T. Bajcsi. Tri redaktorky, traja kameramani a dvaja externí spolupracovníci produkujú vysielanie nielen v slovenskom, ale aj v madarskom jazyku. Rožnavcania ho sledujú zo záznamu. Sme schopný zabezpecit aj vysielanie naživo. Cakáme na podnety zo strany divákov. Problémy rozdiskutujeme s kompetentnými prostredníctvom besied v štúdiu, vysvetlil T. Bajcsi. Technické vybavenie televízie oznacil za priemerné. Doplna ho vlastnými zariadeniami. Akútne potrebujeme titulkovac. Nový stojí 27-tisíc korún a je možné, že ho budem musiet zakúpit z vlastných zdrojov, uviedol T. Bajcsi. MTvŠ dotuje každý mesiac samospráva 110-tisícovou ciastkou z mestskej kasy. Jednou z najnovších investícií televízneho štúdia by malo byt zakúpenie piktogramu, ktorý sa podla posledného nariadenia Rady pre vysielanie a retransmisiu musí objavit v pravom hornom rohu obrazovky. Oznacujú sa ním programy, ktoré sú ci nie sú prístupné istým vekovým kategóriám divákov. Bude nás to stát 30-tisíc korún, no financie nemáme. Ked nechceme porušit zákon, musíme s vysielaním pre deti ešte nejaký cas pockat. Ludom chcem poskytnút aj nieco viac ako spravodajstvo. Mojim cielom je priblížit im prácu ludí. Mnohí si aj o televíznej tvorbe dodnes myslia, že v teréne nieco natocíme a okamžite to môžeme vysielat, poznamenal T. Bajcsi. V novej relácii Marmeláda vyclenil priestor pre hudbu a zábavu. V pláne je prostredníctvom vysielania s názvom Nechajte nás hovorit predostriet názor stredoškolákov. Jednou z priorít je rozvíjanie spolupráce s TV Global, ale aj s médiami v zahranicí. Podla prieskumu sledovanosti, v ktorom rožnavskí študenti oslovili 800 respondentov, si vysielanie mestskej televízie nenechá ujst 86 percent opýtaných. Sme vdacní za spätnú väzbu zo strany divákov. Neraz od ludí pocujeme, že na obrazovke sa pricasto zjavuje primátor mesta. Len tažko ho však môžeme vynechat, ked je súcastou väcšiny podujatí v meste, podotkol T. Bajci. Prvé vysielanie v histórii rožnavskej televízie malo premiéru 21. júla 1994.
Autor: mic
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.