vypísal Úrad vlády SR sa minulý týždeň uskutočnila obhliadka staveniska stavby. Okrem zástupcov Úradu vlády SR, Slovenskej správy ciest, investorského útvaru Bratislava, OÚ Medzilaborce a generálneho projektanta, sa jej zúčastnili aj šiesti potenciálni dodávatelia stavby z Humenného, Michaloviec, Prešova a Košíc. Ako uviedol Michal Pačuta (na snímke), prednosta OÚ v Medzilaborciach, predbežný termín začatia stavby je stanovený na marec 2002. Komunikácia, ktorá začína na začiatku obce Palota a končí na slovensko - poľskej hranici, má dĺžku 3, 6 kilometra a mala by byť zrekonštruovaná v priebehu dvadsiatich mesiacov. "Táto investičná akcia a vybudovanie hraničného priechodu Palota - Radoszyce má pre ďalší rozvoj regiónu veľký význam. Umožnia prepojenie časti Zemplína s juhovýchodným Poľskom a tým aj vzájomné prepopojenie významných rekreačných oblasti, Solinské jazero a Biesczady na poľskom a rekreačných stredísk Zemplínska šírava, Domaša a oblasti Východných Karpát na našom území. Zároveň dôjde k odľahčeniu hraničného priechodu Vyšný Komárnik - Barwinek, ktorý je v ostatných rokoch veľmi preťažený a komplikuje sa tu bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky, povedal M. Pačuta. Dodal, že finančné prostriedky na rekonštruckiu komunikácie Palota - štátna hranica, vo výške 2 milióny eúr, boli schválené z programu PHARE CBS. Celkový náklad na realizáciu projektu je 3 milióny eúr, pričom ostávajúca časť bude koofinancovaná z prostriedkov Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácii SR, zriaďovateľa SSC, ktorá je investorom, predkladateľom a zároveň aj prijímateľom pomoci. Projekt rieši výstavbu novej cesty a rekonštrukciu časti pôvodnej, viac ako storočnej cesty na mieste, kde kedysi prechádzala významná trasa spájajúca región Zemplín cez Poľsko s Baltským morom resp. s Ruskom a pobaltskými krajinami. Vzhľadom k tomu, že celý projekt je kreovaný na princípe zrkadlovosti a reciprocity, poľská strana realizuje podobný zámer v takmer rovnakom rozsahu. Podľa informácii medzilaboreckého prednostu, z celkovej dĺžky 5, 2 kilometra, na poľskej strane rozpracovaný úsek je dlhý takmer štyri kilometre.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.