kompetenčného zákona i nad celým priebehom schvaľovania reformy verejnej správy a schválilo snahu svojich poslancov dať zákonu prostredníctvom pozmeňujúcich návrhov reformnejší charakter.
Ako sa uvádza v stanovisku, je nepochopiteľné, že proti zrušeniu okresných úradov hlasovali poslanci SDKÚ i prvý podpredseda DS František Slafkovský. Ten v minulosti označil zachovanie okresných úradov za jedno z najdrahších riešení, ktoré zachováva závislosť občanov na štátnych úradníkoch.
Podľa členov prírpavného výboru OKS Petra Osuského, Františka Šebeja, Petra Tatára a Petra Zajaca, reforma verejnej správy sa stala ďalším príkladom polovičatosti a nedôslednosti súčasnej vládnej koalície a je hlavnou príčinou neúspešnosti reforiem. "Touto cestou určite nepôjdeme. Nikdy sme nepodporovali, ani nebudeme podporovať polovičné riešenia," prehlásil Tatár.
Na otázku, ako je možné, že pri hlasovaní o kompetenčnom zákone, podobne, ako v prípade prijímania zákona o vyšších územných celkoch, opäť triumfovala politika SDĽ, Šebej odpovedal: "Reforma verejnej správy, ako ju načrtol Viktor Nižňanský a ako o nej hovoríme od roku 1991, znamená demontáž socializmu, centralistického štátu, znamená viac demokracie. Nejde len o SDĽ, ale o politické sily, ktoré, zdá sa, majú n súčasnosti na Slovensku väčšinu a ktoré nemajú vôľu decentralizovať verejnú správu. Sú to tie sily, ktoré si chcú udržať čo najväčší priestor na rozhodovanie, osobný prospech a možno aj ekonomické výhody."
Podľa Osuského pre odporcov reformy verejnej správy je nebezpečná nielen samotná demontáž štátu a posilnenie občianskych princípov vo verejnej správe: "Členovia SDĽ, a nielen oni, individuálne v slabej chvíli priznávajú, že je to demontáž čalúnených dverí, teplých stoličiek, a sekretariátov, ktoré sú obsadené ich kádrami."
Autor: sen
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.