Testovali sme za vás
Limuzína strednej triede Audi A4 s motorom uloženým vpredu pozdĺžne a pohonom kolies prednej nápravy alebo všetkých štyroch je pokračovateľom modelu 80, ktorý "a-štvorka" nahradila v roku 1994. Reštylizácia vzhľadu v januári 1999 len málo zmenila vonkajší vzhľad, zato nový model z októbra minulého roka je veľkým krokom vpred. Aj keď s predchádzajúcim modelom má dizajn nového značnú náväznosť, medzi starým a novým je generačný rozdiel. Má mohutneší pontón a menšie zasklené plochy, narástol však do dĺžky, šírky i výšky. Karoséria má menej zakrivení a hrán, vyzerá byť jednoduchšia a vyhladenejšia a viac lahodiaca oku. Prispievajú k tomu aj nové predné svetlomety so zabudovanými smerovými svetlami, čírym krycím sklom a novou optikou. Nové sú aj zadné združené svetlá, ktoré kopírujú ladné tvary karosérie. Nenápadne elegantný a dizajn predurčuje Audi A4 k tomu, že vydrží a skoro nezostarne.
Vzhľad novej A4-ky nás evidentne potešil, zvedaví sme boli, ako na nás zapôsobí celkove a aké dojmy vyvolá v nás táto štvordverová limuzína. Už prístup do vozidla cez doširoka sa otváracie dvere napovedá, že ani interiér a jeho pohodlie nezaostávajú za dojmami z vonkajšieho vzhľadu. Usadnutie do anatomicky tvarovaných sedadiel budí dojem, že ich "šili" práve pre vás, teda pre toho, kto si do auta práve sadá. Či útlejší, širší v pása alebo ramenách, dojem je, že je to rá správna miera ani Rekaro nemôže byť lepšie. Naviac, sedadlo s dlhým sedákom a vysokým operadlom, všetko polohovateľné, sa dá prispôsobiť výške postavy a dĺžke nôh. Samozrejme, rovnaké pohodlie poskytujú aj ostatné sedadlá, predné sú naviac v chladných mesiacoch vyhrievané. Ergonomická zladenosť, dostupnosť a prehľadnosť ovládacích prvkov a kontrolných prístrojov je učebnicová. Volant s vencom potiahnutým kožou má tú správnu hrúbku i priemer a výškovým i pozdĺžnym nastavením poskytne pri jazde správnu pohodu. Zaujmú aj použité materiály každého dielu interiéru a precízne dielenské spracovanie. Takže ani jazda po najhrbolatejšej vozovke neprinúti žiadny diel, aby rušil jazdný komfort, ku ktorému prispieva najmä skvelý podvozok. Závidieť by mu ho mohli aj mnohé športiaky. Z neho profitujú jazdné vlastnosti i už spomínaný jazdný komfort, ale aj z dobrého odhlučnenia motorového priestoru, podvozku a aerodynamiky karosérie.
Pohonnou jednotkou bol v testovanom audi celohliníkový dvojliter s výkonom 96 kW/131 k. S mechanickou päťstupňovou prevodovkou s rušným radením sme mali v rukách nástroj schopný uspokojiť všetky požiadavky na bezpečnú a dynamickú jazdu. Môže to byť aj pričinením kotúčových bŕzd na všetkých kolesách s príslušnými systémami ABS i EBD. A tak nie je rozhodujúce, či sa jazdí rýchlo po voľnej ceste či diaľnici, alebo v hustej premávke pomerne výkonný motor a účinné brzdy zariadia potrebné. K vysokému štandardu A4-ky patrí aj čalúnený batožinový priestor s objemom 445 l, ktorého nevýhodou, ako každého sedana je menší vstupný otvor. Zato otvor v operadlách zadných sedadiel dovoľuje prepravovať v aute aj dlhšie predmety, napríklad lyže. Spokojnosť môžeme vysloviť aj so spotrebou. Pri extrémne športovej a rýchlej jazde bola najvyššia 10,3 l, v úspornom režime okolo 7,0 až 7,7 l a priemerná počas celého testu len 8,7 l/100 km.
Autor: gold
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.