Teroristické peklo v New Yorku a Washingtone strhlo veľa televíznych spravodajských agentúr do víru senzácie a patriotizmu.
Predovšetkým prvé dni po teroristických útokoch boli obrazovky plné amerických zástav a požiarov zaplavujúcich Svetové obchodné centrum (WTC). Správy sprevádzali bojovné titulky: Amerika chystá protiúder (ABC), Amerika povstáva (CBS), Amerika sa zjednocuje (Fox) alebo Americká nová vojna (CNN).
Noviny Washington Post kritizovali v tomto ohľade predovšetkým dva príklady: moderátora spravodajského vysielania agentúry Fox Johna Scotta, ktorý nemeckému veľvyslancovi vo Washingtone Wofgangovi Ischingerovi povedal: "Tešíme sa na spoluprácu s vašou krajinou v spoločnom boji proti terorizmu", a redaktora CNN Lou Dobbsa, ktorý povedal: "Táto krajina je požehnaná veľmi silnou ekonomikou a najsilnejšou demokraciou sveta."
Podľa výsledkov ankety sa tri štvrtiny Američanov cítia depresívne, polovica má problém sústrediť sa a tretina zle spáva. Televízni diváci si môžu odpočinúť aspoň pri hudbe, ktorá podfarbuje obrázky zničeného New Yorku.
Kvôli nezvyčajnému spravodajskému maratónu museli agentúry siahnuť hlboko do vrecka. Okrem nemalých výdavkov za neustále živé vysielanie im unikli obrovské zisky za reklamné spoty, ktoré sa neodvysielali. Podľa analytikov len Viacom Inc., vlastník CBS a MTV, musí počítať s výdavkami vo výške 350 miliónov dolárov.
Americké ministerstvo zahraničia zakázalo štátnemu vysielaniu Hlasu Ameriky odvysielať slová talibanského vodcu mullu Muhammada Umara. Podľa spravodajcu Hlasu Ameriky je táto cenzúra celkom proti princípom novinárskej etiky. Ak si spomenieme na vojnu v Perzskom zálive z roku 1991 a ak očakávame v súčasnosti americký útok na Afganistan, môžeme takúto cenzúru považovať len za začiatok toho, čo ešte len príde.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.