okolitých obciach. "Nový cestovný poriadok SAD s nami nikto nekonzultoval a možno aj preto nie je v súlade s potrebami ľudí, žijúcich v tomto regióne. Náš závod je jediným, ktorý zamestnáva ľudí od Novej Sedlice po Topoľu, pretože Lesopoľnohospodársky majetok zabezpečuje dopravu svojich zamestnancov vlastným autobusom, ", uviedol pre náš denník Ing. Pavol Čus, riaditeľ závodu Drevovýroba, Armales s. r. o., v Uliči. Dodal, že zmena spoja z Novej Sedlice do Sniny znemožnila pracovníkom dostať sa na popoludňajšiu zmenu a ľuďom z dopoludňajšej zase dostať sa domov. Konkrétny problém spočíva v tom, že autobus v Uliči nezastavuje pri Tvarone, nezachádza do obce Ruský Potok a jeho odchod z Novej Sedlice o trinástej hodine je priskorý. "Keby odchádzal o pol hodiny neskôr a zastavoval pri Tvarone, doviezol by ľudí na popoludňajšiu zmenu a tí, ktorí skončili dopoludňajšiu by sa s ním mohli odviezť do Ruského Potoka a Topole, pričom autobus by potom pokračoval do Sniny", argumentuje riaditeľ. Na strane pracovníkov Armalesu, ktorých zmena v cestovnom poriadku sa existenčne dotýka, sú aj samosprávy obcí. Jedinú pracovnú príležitosť pre ľudí z tohto okolia údajne ohrozuje aj ďalšia zmena, ktorou je zrušenie nedeľňajšieho spoja z Novej Sedlice s pravidelným odchodom o 5.50 hod., ktorým cestujú do práce s nepretržitou prevádzkou ľudia zo Zboja a Ulič Krivého. Na našu otázku, čo viedlo sninskú prevádzku SAD k zmenám autobusových spojov, ktoré tak negatívne zasiahli do života obyvateľov spomínaných obcí, vedúci prevádzky Ján Andrejco odpovedal: "To, o čom rozprávate, mi doteraz nikto nehovoril. Nebol som tu dva týždne, tieto veci robil dispečer, v tejto chvíli sa k zmenám nevyjadrím. V pondelok celú záležitosť prešetrím a, samozrejme, so zainteresovanými stranami chcem a budem rokovať".
Autor: luk
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.