niekoľko rokov. Tŕňom v oku je výstavba diaľnice severom Slovenska, ktorá je oveľa drahšia, ako by stála rýchlostná komunikácia juhom stredného Slovenska a obslúžila by aj väčšie množstvo ľudí. "Výstavbou diaľnice severom Slovenska východ Slovenska izolovaný nie je. Skôr sa to týka juhu stredného Slovenska od Nitry po Rožňavu," povedal zástupca prednostu Krajského úradu v Banskej Bystrici Martin Baník. Podľa jeho slov je samospráva i regionálna samospráva zatiaľ voči štátu v tomto smere nefunkčná a bezzubá, rovnako ako ZMOS alebo krajský či okresné úrady štátnej správy. "Verím, že samospráva zvolená v regióne bude mať aj tieto kompetencie v zákone a bude rozhodovať aj výstavbe cestnej siete. Za svoj postoj sa potom bude zodpovedať svojim voličom," uviedol M. Baník. Snahy banskobystrického tretieho sektora podporili aj niektoré obecné a mestské zastupiteľstvá v Gemeri. Rýchlostná komunikácia juhom Slovenska pri odstránení rizikových úsekom podľa komunálnych politikov a predstaviteľov mimovládnych organizácií pomôže znížiť vysokú nezamestnanosť v južných okresoch stredného a východného Slovenska. Región by bol prístupnejší po cestnej sieti a tým aj zaujímavejší pre investorov, najmä zo zahraničia. Výstavba plánovaných, ale i už začatých úsekov a obchvatov miest, však mešká, pretože drvivú väčšinu financií pohlcujú poloprofilové diaľnice na severe krajina a tunel pod Braniskom. "Máme prísľuby, že tie stavby, ktoré sú v pláne ministerstva dopravy a sú schválené vládou. My to neustále sledujeme a tlačíme na kompetentných. Naplánované je aj začatie výstavby pri obciach Figa a Ožďany v Rimavskobotskom okrese a obchvat Tornale v južnej časti okresu Revúca," dodal M. Baník.
Autor: pk
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.