potreby propagácie mesta. Aktuálna mapa značkovaných turistických chodníkov sa objaví na predvianočnom trhu, nebude chýbať na veľtrhoch cestovného ruchu. Druhý variant ráta s formátom okolo 170 krát 108 centimetrov, v tomto prípade pôjde o nalepovacie fólie. Sú určené do známych vývesných tabulí na území mesta. Verím, že o takéto veľkoplošné mapy prejavia záujem aj podnikateľské subjekty a jednotlivé zariadenia. Fólie sú trvanlivejšie a z estetického hľadiska aj krajšie ako papierový základ," načrtol Ing. Kamil Janček z oddelenia cestovného ruchu a medzinárodných vzťahov MsÚ Vysoké Tatry vydavateľskú stratégiu radnice. Faktom zostáva, že obľúbené veľkoplošné mapy sa postupne z Vysokých Tatier celkom vytratili, na dotlač a aktualizáciu nemal nikto ani guráž ani financie, preto mesto vzalo vec do vlastných rúk. "Snažíme sa robiť ofenzívnu propagáciu, ak nedáme o sebe vedieť, rýchlo sa na nás zabudne," konštatoval prednosta MsÚ Ing. Jozef Vilim a dodal, že súčasťou tejto cieľavedomej stratégie sú sprievodcovia "do vrecka", ktorí patria v pobočkách Tatranskej informačnej kancelárie (TIK) k žiadaným artiklom, preto treba stále robiť dotlač. Najviac letí Hotel Ubytovací sprievodca, záujem je aj o Víkend Turistický sprievodca, či o brožúrku o vysokohorských chatách. Pred zimnou sezónou, samozrejme, rastie dopyt po Zime lyžiarskom sprievodcovi, pre nadchádzajúce obdobie rátajú s dotlačou asi tritisíctisíc kusov. Posledným vydavateľským hitom bol informačný materiál o internetovej stránke mesta Vysoké Tatry, bulletin je trošku väčšieho formátu a pohotovo zoznámi záujemcu so skladbou a obsahom stránky. "Tento materiál ide na dračku," charakterizoval situáciu J. Vilim a vysvetlil, že radšej dajú na trh vždy menší náklad, aby sa pri ďalšom vydaní dala urobiť aktualizácia, reálie Vysokých Tatier sú totiž v permanentnom pohybe.
Autor: dgv
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.