Korzár logo Korzár

Aká je dlhá krajina špagiet

Neviete? Tak sa rýchlo pustite do čítania tohto článku a určite sa to dozviete. V nasledujúcich riadkoch by som sa s vami chcel podeliť o moje

zážitky a skúsenosti, ktoré som mohol nadobudnúť v lete, keď som sa dobrodružne striedavo autostopom a vlakom vydal na cestu naprieč dlhokánskou krajinou špagiet a ešte mnohého iného - Talianskom.

Praha - Affi - Verona

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Môjmu vstupu na talianske územie predchádzal asi deň cesty stopom z Prahy priamo na juh. Cez České Budějovice, rakúsky Innsbruck, Salzburg a Alpy som nakoniec cez medzinárodný hraničný prechod Brenner (v taliančine Brenero) vstúpil do Talianska. Zaujímavé bolo, že aj keď som bol už dávno v "Šengene", podľa môjho pasu by ste to nezistili. Z Čiech som totiž cestoval kamiónom a ako od "člena" posádky kamióna odo mňa pas na hraniciach nik nežiadal. Mohol som byť pokojne aj afgánskym utečencom prefarbeným na bielo a ako po masle by som sa dostal cez rakúsku hranicu (ako som sa aj dostal). Moja pohodlná a bezproblémová cesta českým kamiónom, mimochodom s veľmi milým šoférom sa skončila na severe Talianska v meste Affi asi dvadsať kilometrov od známejšej Verony, kde som musel vystúpiť. (Pre lepšiu orientáciu v mojom rozprávaní si do rúk vezmite mapu.)

SkryťVypnúť reklamu

Rozpálené Taliansko

Bol som teda v severnom Taliansku. Poviete si, na tom nie je nič zvláštne, ale skúsenejší stopári vedia, že severné Taliansko je známe tým, ako ťažko sa tam stopuje. To som si uvedomoval, ale neprikladal som tomu žiadnu dôležitosť. Postavil som sa na diaľničný výjazd z Affi. Ani po troch hodinách vytrvalého snaženia mi v hustej premávke nezastavilo žiadne auto. Za tie tri hodinky som sa opálil tak, ako sa asi opálite za jednu letnú sezónu na Slovensku. Už som strácal nádej, no zrazu sa niekto zľutoval. Ten zlatý starší pán v krásnom novom Mercedese, nevedel ani slovo anglicky (a ja ani slovo taliansky), no nejako sme sa predsa dohodli, že ma vezme na železničnú stanicu vo Verone. Povedal som si, že aj to je lepšie, než niekde stáť a milý chlapík ma zaviezol na stanicu do Verony.

SkryťVypnúť reklamu

Zmena koňa

Uvedomil som si, že stopovanie v Taliansku asi veľmi nefunguje (a čím južnejšie, tým je to horšie). Preto som sa rozhodol zmeniť "koňa" alebo dopravný prostriedok a pokračovať ďalej na juh vlakom. No 84 tisíc Lír (v prepočte okolo 1800 korún), koľko stál lístok, sa mi zdalo byť priveľa. Kúpil som si teda univerzálny lístok na sto kilometrov za 8 tisíc Lír (to je asi 160 korún) a okolo polnoci som nasadol do rýchlika Miláno - Rím - Brindisi. V natrieskanom kupé plnom Talianov, čo nevedeli ani slovo anglicky, som rýchlo zaspal. Zobudil som sa ráno asi o deviatej, keď vlak zastavil v prístavnom meste Bari. A môj lístok bol stále neoznačený, lebo v noci ma žiadny sprievodca nekontroloval. Teda za 160 korún som precestoval vlakom vyše 800 kilometrov naprieč celým dlhým Talianskom.

SkryťVypnúť reklamu

Cesta domov

Z prístavu v Bari som sa loďou vybral do ďalšej krajiny, ale o tom až v niektorom ďalšom článku. Moja spiatočná cesta, bola však tiež cez talianske Bari. Predstavte si nekončiace piesočnaté pláže, palmy, motorky a značkové butiky, prechádzajúcich sa ľudí, kamenné kostoly a iné pamiatky. To je Bari. Na spiatočnej ceste z Bari na sever som skúšal znova stopovať, ale to bolo úplne beznádejné. Bolo asi desať hodín ráno, keď som si kúpil lístok na rýchlik do Pescary. Nemohol som použiť fintu s lacným lístkom, pretože cez deň sprievodcovia nespia. V Pescare som znova stopoval a znova bezvýsledne. Pešo som popri ceste prešiel asi 15 kilometrov najbližšieho mestečka, kde mi na stanici povedali, že ranný rýchlik cez Pescaru do Bologne mal nejakú nehodu. Preto bola odstavená celá železnica až do jedenástej večer. O polnoci prišiel nočný rýchlik, ktorý smeroval do Milána a ja som s univerzálnym lístkom nastúpil. Zopakovalo sa to, že ma znovu nik nekontroloval. Jediný problém bol, že som zaspal a zobudil som sa až v Alessandrii. Stratil som tak veľa času, pretože som neskôr musel čakať na vlak do Bologne. V Bologny som nasadol na IC vlak smerujúci do Viedne a domov do Košíc som sa nakoniec dostal akurát na čas, na zápis na vysokú školu. Povedal by som, že v Taliansku sa stopovať neoplatí, ale aspoň som zistil aké dlhé je Taliansko. Tak dlhé a nekonečné, keď niekde beznádejne stopujete pri diaľnici...

Autor: Tomáš KICERA

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 445
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 160
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 251
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 378
  5. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 3 459
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 097
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 263
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 108
  1. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  2. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  3. Vlado Jakubkovič: Andrej, poď k nám.
  4. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  5. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  6. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  7. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  8. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 385
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 777
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 60 879
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 174
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 468
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 674
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 832
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 657
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  2. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  3. Vlado Jakubkovič: Andrej, poď k nám.
  4. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  5. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  6. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  7. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  8. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 385
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 777
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 60 879
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 174
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 468
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 674
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 832
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 657
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu