definitívne rozhodlo o držiteľoch majstrovských titulov. V divízii D3 do 4000 cm3 dominoval Tony Lacko, D3 1600 cm3 Igor Vlasatý, D1 3500 cm3 Tomáš Bárati a D1 2000 cm3 Jozef Šedivý, HD3 3500 cm3 Miko Rýzek a HD1 2000 cm3 Roman Vlčko.
V kráľovskej kubatúre autokrosu, divízii D3 do 4000 cm3, mal už pred týmto podujatím istý titul vo vrecku Tony Lacko, ktorý dominoval na predchádzajúcich pretekoch. Svoje postavenie v tejto kubatúre potvrdil Tony aj v Lučenci. Počas celého ročníka udával medzi štvoricou pretekárov tempo a zbieral víťazstvo za víťazstvom. Podľa ročenky SAMŠ na to, aby bol vyhlásený majster v triede, musí štartovať minimálne päť pretekárov, preto na ostatnom podujatí bol medzi veľké buginy zaradený aj mladý nádejný Miko Rýzek, ktorý predtým štartoval v kategórii hobby. Svojou jazdou zaujal a nakoniec skončil na treťom mieste, keď pred ním skončil Miloš Marton a Tony Lacko. V slovenskom šampionáte tak vyhral na všetkých podujatiach a po roku sa opäť stal majstrom Slovenska.
O nič zaujímavejšia nebola ani divízia D3 do 1600 cm3, kde dominantné postavenie majú práve jazdci z nášho regiónu. O prvenstvo bojoval Košičan Igor Vlasatý a Miloš Kalinič zo Slovenského Nového Mesta. Podobne ako v predchádzajúcich ich vzájomných meraní síl aj v tom poslednom okrem jazdeckého umenia svoju úlohu zohrala aj technika. Vlasatý mal v tejto sezóne stále problémy s buginou, ktoré sa mu nevyhli ani teraz, no technika si postavila hlavu aj v prípade M. Kaliniča. Igor mal problémy s motorom počas tréningov a Kaliniča trápila spojka. Kým Vlasatý motor vyladil, Kalinič spojke nedohovoril, avšak udržal si druhú priečku v hodnotení majstrovstiev Slovenska. Pred podujatím bolo jasné, že ak dokáže zdolať svojho súpera, získa vôbec prvý titul. Nakoniec sa tak nestalo.
"V tréningu som dosiahol druhý čas bez rozdielu tried a do prvej kvalifikačnej jazdy som nastupoval z druhého radu spoločne s I. Vlasatým. Po dobrom štarte som mal kolíziu s Martonom, a neskôr sa začali problémy so spojkou. napriek tomu, že sa nám ju podarilo vymeniť, nebolo to ono. Aj preto som do finále nastupoval z tretieho radu a pri stúpaní v prvom miernom kopci sa moje šance na lepšie umiestnenie skončili," povedal trocha sklamaný M. Kalinič. Na druhej strane priznal, že sezóna sa mu vydarila. "Počas celého roka sme sa spoliehali na spoľahlivosť buginy, ktorá nás sklamala v tú najnevhodnejšiu chvíľu." Spoločne s I. Vlasatým sa pričinili a dramatické vyvrcholenie sezóny, keď až posledné podujatie rozhodlo o novom majstrovi. "Ani si nespomínam, kedy naposledy som bojoval až do konca o titul. Stále sa mi to podarilo rozhodnúť skôr, avšak v tomto roku som mal veľa smoly. Snáď som si ju vyčerpal na niekoľko rokov dopredu," poznamenal s úsmevom I. Vlasatý. Na tejto trati mohol konečne ukázať silu nového motora, finále sa išlo bez rozdielu tried a dlho zvádzal vyrovnaný boj s T. Lackom, ktorý má predsa len silnejšiu techniku.
V plechových autách získal tretie víťazstvo v tejto sezóne mladý Jozef Béreš, avšak ani to nestačilo na zisk majstrovského titulu. Ten musel prepustiť Tomášovi Báratimu. Na treťom mieste skončil v hodnotení majstrovstiev Slovenska Jozef Zimerman.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.