Česká produkční invest, blízka Vladimírovi Železnému, v utorok oficiálne vstúpila do slovenskej televízie Global. Z nej chce Železný vybudovať konkurenta televízie Markíza.
Prečo ste sa rozhodli preniknúť na Slovensko?
- Slovensko je pre nás vysnívanou krajinou, je to pre nás jediný priestor, do ktorého môžeme preniknúť s tým, čo sme dokázali, s tým, čo máme, aj s tým, ako vyzerá televízia. Výhody, aké máme na Slovensku, nemáme v žiadnej krajine. Jazyková bariéra je na Slovensku veľmi nízka. Vďaka dlhoročnému vysielaniu Československej televízie sú diváci na oboch stranách ochotní prijímať televízny program v jazyku druhej krajiny. A unikátna je aj bezbariérovosť televíznej kultúry - rovnakí humoristi, speváci, herci, podobný prístup k rozvoju televízie.
Aká je vaša predstava novej televízie. Ostane regionálnou televíziou alebo bude mať podobnú štruktúru ako TV Nova?
- V oblasti zábavy bude pripomínať viac Novu. Neviem si predstaviť televíziu s regionálnou zábavou. Vysielať budeme aj zahraničné filmy. Regionálny charakter sa zachová v publicistike, v spravodajstve a regionálnych reláciách. Global bude samostatnou televíziou, s vlastnou identitou. Môže a bude využívať niektoré programy z Novy, know-how z Novy - niektoré programy, ktoré si Nova vyrába, prinesieme v slovenskej podobe a taktiež bude mať k dispozícii niektoré časti zahraničnej knižnice, z ktorej čerpá Nova. Global bude mať vlastných moderátorov, redaktorov, vlastnú publicistiku, spravodajstvo a vlastnú grafiku. Sú to prvky, ktoré vytvárajú vlastnú identitu televíznej stanice.
Zmení sa názov TV Global?
- Zatiaľ nie. Aj keď si myslím, že názov Global je pre televíziu s výraznými regionálnymi prvkami nadhodnotený, skôr by sa hodil skromnejší.
Kedy diváci zaznamenajú prvé zmeny vo vysielaní?
- Na začiatku alebo v prvej tretine budúceho roku. Skôr nie. Potrebujeme urobiť niektoré kroky, aby sme sa objavili v kvalitnej podobe. Najprv potrebujeme podrobný prieskum záujmov slovenského diváka.
Ako a kedy sa zmení vedenie Globalu? Kto bude generálnym riaditeľom televízie?
- Naším predstaviteľom na Slovensku je Mgr. Richard Rybníček, ktorý odviedol veľmi korektnú a vynikajúcu prácu. O konkrétnych personálnych otázkach budeme rokovať v najbližších dňoch. Nechceli sme umelo predbiehať rozhodnutie rady, ktoré si veľmi vážime. Vieme, že rozhodovala vo veľmi ťažkej situácii.
Kedy začnete využívať tri nové frekvencie?
- Tento alebo budúci týždeň začneme rokovať s telekomunikačným úradom.
Koľko korún mienite investovať do Globalu?
- To je skôr otázka pre Českú produkčnú invest, no môžem povedať, že sa budú pohybovať v stovkách miliónov korún.
Sledovanosť Globalu je dnes 0,8 percenta. Aký je váš cieľ a v akom časovom horizonte?
- Predpokladáme, že v prvom roku vysielania by sme sa mohli dostať na 30 - 35 percent výkonu Markízy, možno 40 percent. Keď to dosiahneme, bude to dobrý základ na nástup do druhého roku, keď si trúfneme konkurovať Markíze ako rovný rovnému.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.