Kežmarku, na Hlavnom námestí. Na ostatnom zasadaní padali aj vety typu: Naše námestie je najväcším parkoviskom v Európe.
Pravdou je, že kežmarskí radní vyskúšali už takmer všetko. Od pešej zóny, po bezplatné parkovanie, lístkový a kartový systém. Najnovšie úvahy hovoria o tom, že na troch vstupných miestach by mali byt osadené rampy s automatickým lístkovým systémom. To si podla primátora Kežmarku Groholu vyžiada dalšie financné náklady. Na každé stanovište potrebujeme dozor. To znamená, okrem iného dalšie mzdové náklady, podotkol a dodal, že ani samotné zariadenie nebude lacné. Okrem námestia si coraz viac ludí odstavuje svoje dopravné prostriedky na Hviezdoslavovej ulici.
Poslanec Paška v tejto súvislosti pripomenul, že záchytné parkoviská vybudované v okolí námestia zívajú prázdnotou. Nácelník kežmarskej Mestskej polície (MsP) Vladimír Mikša tvrdí, že celý problém je v tom, že do mesta je v podstate nemožný prístup zásobovania cez bocné, respektíve prilahlé ulice k námestiu. Tie totiž neexistujú a ak aj áno, nie sú prejazdné. Vela obchodníkov si navyše zvyklo zásobovat svoje prevádzky priamo z ulice. Prístup je však legálny. Väcšina z nich vlastní celorocné karty na parkovanie. Tohto roku sme predali 168 celorocných kariet. Treba pripomenút, že nie všetci ich naplno využívajú, vysvetlil V. Mikša.
Podla neho, situáciu v meste zhoršujú aj vodici, ktorí si parkovné predplatia a potom jednoducho auto nechajú stát aj dlhšiu dobu. Napriek faktu, že námestím prúdi coraz viac áut, nácelník MsP nevidí situáciu v ciernych farbách. Rocne evidujeme zhruba 70 priestupkov. Denne riešime tak jeden, najviac dva. V drvivej väcšine ide o porušenie zákazu státia, uviedol V. Mikša. Situáciou v centre mesta a návrhom riešenia, by sa mala zaoberat komisia Mestského úradu pre cistotu a poriadok.
Autor: olo
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.