zásadné prehovorí do súboja o tohtoročný titul. Situácia na čele šampionátu je totiž nečakane vyrovnaná a v hre je stále ešte šesť posádok! Po dvoch pretekoch na asfalte sa tentoraz účastníci vracajú na šotolinu a mnohí si od toho veľa sľubujú. Charakteristický povrch z drobných kamienkov na tvrdom podklade (aj vďaka dlhým rovným úsekom) umožňuje dosahovať vysokých rýchlostí a všeobecne sa očakáva veľmi vyrovnaný a dramatický pretek. Ten však v posledných rokoch trochu kazila pretaktizovanosť špičkových tímov. Jazdiť medzi prvými posádkami je v austrálskych podmienkach nevýhodou a neraz sa preto stávalo, že posádky v priebehu meraných rýchlostných skúšok zámerne zastavovali a kalkulovali zo štartovou pozíciou na nasledujúcu etapu. Prípadom sa musela zaoberať FIA, ktorá napokon rozhodla, že najrýchlejšie posádky si budú môcť vybrať v akom poradí vyštartujú do ďalšieho dňa.
Preteky začali včerajším prológom v Langley Parku, ktorý si súťažiaci (na radosť divákov) zopakujú aj dnes a v sobotu večer. Prvá etapa (351,62 km) pokračuje ďalšími deviatimi rýchlostnými skúškami dnes (147 km) južne od Perthu v miestnych lesoch. Trať je v týchto miestach veľmi úzka a zradná, čo si vyžaduje presnú jazdu. Inak môže vozidlo ľahko skončiť na strome. Sobotňajšia druhá etapa zavedie posádky zasa južným smerom na Collie a Bunbury, pričom súťažiť sa bude "iba" na siedmych meraných úsekoch (141 km). Nedajme sa ale zmýliť, pretože na pretekárov práve v tento deň čaká najdlhšia ereska súťaže, štyridsaťpäť a pol kilometrová Wellingthon Dam, na ktorej sa síce dá veľa získať, ale aj veľa stratiť. Mimochodom, jej poradové číslo je trinásť. Uvidíme komu prinesie smolu. Na záver potom usporiadatelia prichystali štyri rýchlostné skúšky (105 km), ktoré zakončí necelých šesť kilometrov dlhá 21 RS pred televíznymi kamerami. Výsledky 1402 kilometrov dlhých pretekov (397 km rýchlostných skúšok) by sme mali poznať už v nedeľu okolo obeda.
Autor: lukas
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.