januárovom autosalóne v Detroite, sa pravdepodobne bude vyrábať v nemeckej firme Karmann. Bolo by to vôbec po prvý raz, čo sa vozidlo značky Chrysler bude vyrábať v Nemecku. Karmann už montuje pre firmu Mercedes-Benz kupé aj kabriolet CLK - z tohto typu má Crossfire prevziať podvozkovú skupinu, motor aj prevodovku, čo prispeje k zníženiu výrobných nákladov. Predpokladá sa, že Crossfire bude poháňaný vidlicovým šesťvalcom, ktorý bude prepĺňaný kompresorom a bude vyvíjať maximálny výkon 202 kW. S týmto motorom zrýchli kupé z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 238 km/h. Šéf koncernu DaimlerChrysler Jürgen Schrempp, ktorého kontrakt bol nedávno predĺžený až do roku 2005, povedal pre nedeľné vydanie nemeckého denníka Frankfurter Allgemeine Zeitung, že vývoj modelu Crossfire do sériovej podoby bude trvať len 18 mesiacov, takže vozidlo príde na trh už začiatkom roka 2003. Podľa Schremppa bude mať toto športové vozidlo úspech na celom svete. Zámer vyrábať Crossfire v Nemecku však naráža na prudký odpor odborových organizácií v amerických závodoch firmy Chrysler. Šéf Chryslera, Nemec Dieter Zetsche, totiž nedávno "škrtol" 26000 pracovných miest a nechal zavrieť tri závody. Odborári sa preto vcelku oprávnene domnievajú, že by bolo vhodné ponechať výrobu nového kupé v USA.
Bližšie podrobnosti o sériovej verzii Crossfire by mal Chrysler zverejniť na najbližšej automobilovej výstave v Los Angeles, ktorá sa bude konať v januári 2002.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.