Korzár logo Korzár

Opel ponúka tri novinky

Nemecká firma Opel (patriaca do koncernu General Motors) pripravila pre motoristov niekoľko noviniek.Prvou z nich je priestranný automobil pre

Nemecká firma Opel (patriaca do koncernu General Motors) pripravila pre motoristov niekoľko noviniek.

Prvou z nich je priestranný automobil pre rodinu a aktívne využívanie voľného času, ktorý má názov Combo Tour a ktorý mal svetovú premiéru na septembrovom autosalóne vo Frankfurte. Ako vyplýva už z označenia tohto vozidla, Tour je vlastne päťmiestnou verziou populárneho dvojmiestneho dodávkového automobilu Combo. Kompaktné Combo Tour je dlhé 4323 mm, široké 1685 mm a vysoké 1801 mm. Vďaka veľkému rázvoru (2716 mm) je interiér vozidla veľmi priestranný a aj cestujúci na zdných sedadlách majú dostatok miesta. Navyše môže byť Combo Tour vystrojené dvojicou bočných posuvných dverí, ktoré umožňujú veľmi pohodlný prístup na zadné sedadlá. Všetky tri miesta na zadných sedadlách sú vystrojené trojbodovými bezpečnostnými pásmi. V päťmiestnom usporiadaní je v zadnej časti vozidla batožinový priestor objemu 1324 litrov (priestor pod zaťahovacou roletou má objem 455 litrov). Po sklopení zadných sedadiel vznikne ložný priestor dĺžky 1,6 m, do ktorého možno uložiť batožiny alebo iný náklad s celkovým objemom až 2700 litrov (pri naložení po strop). Pretože operadlo pravého predného sedadla možno sklopiť dopredu, dajú sa vo vozidle prepravovať aj veľmi dlhé predmety. V interiéri je veľa praktických odkladacích priestorov, vrátane veľkej schránky v strope (možno ju použiť napríklad na uloženie máp). Na želanie sa dodáva aj praktická zásuvka pod pravým predným sedadlom. Na pohon vozidla sú k dispozícii tri motory, a to 1,6-litrový zážihový štvorvalec výkonu 64 kW a dva 1,7-litrové turbodieselové jednotky ECOTEC, ktorých výkon je 48 kW a 55 kW. Firma Opel predpokladá, že modely Combo Tour budú tvoriť asi 30% celkového predaja vozidiel radu Combo. Na európskom trhu sa nové všestranne využiteľné Combo Tour začne predávať na jar budúceho roka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ďalším novým modelom firmy Opel, ktorý príde na trh v roku 2002, bude úplne nový model Vectra. Nová vectra bude mať svetovú premiéru na medzinárodnom autosalóne v Žeeneve v marci budúceho roka. Týmto novým modelom chce firma Opel posilniť svoje pozície v segmente strednej triedy. Vectra novej generácie zaujme už na prvý pohľad výrazným a elegantným dizajnom, ktorý je v súlade s novou dizajnérskou filozofiou firmy Opel. V porovnaní s predchádzajúcim modelom má nová Vectra dlhší rázvor (o 60 mm), širší rozchod predných i zadných kolies a je o 52 mm vyššia - výsledkom je mimoriadne priestranný interiér. Vynikajúce jazdné vlastnosti poskytuje vozidlu moderný podvozok s viacprvkovými závesmi zadných kolies a elektrohydraulickým posilňovačom riadenia. Použitím hliníka sa podarilo znížiť hmotnosť neodpružených častí, čo tiež prispieva k dobrým jazdným vlastnostiam. Mieru aktívnej bezpečnosti zvyšuje elektronický stabilizačný systém (ESP) novej generácie, ktorý má v novej Vectre svoju premiéru. Vďaka veľmi nízkej hodnote súčiniteľa aerodynamického odporu (0,28) a dôkladnému odhlučneniu je Vectra veľmi tichá. Medzi prvky pasívnej bezpečnosti patria aj sériovo montované čelné, bočné a hlavové nafukovacie vankúše. Zlepšené aktívne opierky hlavy chránia pri nárazoch zozadu oblasť krčnej chrbtice. Vectra bude môcť byť vystrojená aj elektronicky riadeným klimatizačným systémom, snímačom dažďa na ovládanie stieračov a ďalšími prvkami, zvyšujúcimi pohodlie jazdy a znižujúcimi záťaž vodiča. Na pohon novej Vectry budú slúžiť moderné štvorvalcové motory ECOTEC. Zážihové motory budú mať výkon od 90 kW do 108 kW, vznetové od 74 kW do 92 kW. Vectra bude prvým vozidlom firmy Opel, ktoré bude môcť byť vystrojené novou päťstupňovou automatickou prevodovkou s možnosťou sekvenčného radenia. Na výrobu nového modelu bol nákladom temer 800 miliónov eúr postavený v Rüsselsheime nový závod, ktorý bude najmodernejším v Európe. Na trh sa najprv dostane Vectra so štvordverovou karosériou (sedan), v priebehu ďalších dvoch rokov sa začnú vyrábať aj iné karosárske verzie. Vozidlo sa neskôr bude vyrábať aj v modernizovanom závode v britskom Ellesmere Port.

SkryťVypnúť reklamu

Treťou novinkou firmy Opel je športová verzia vanu zafira. Táto verzia, označená Zafira OPC, je poháňaná prepĺňaným motorom výkonu 141 kW, ktorý vozidlu poskytuje športové jazdné vlastnosti. Na vylaďovaní podvozku tohto rýchleho vozidla sa podieľal aj Manuel Reuter, ktorý je od roku 1993 firemným pilotom firmy Opel a v súčasnosti preteká v seriáli DTM. Testovacie jazdy vanu Zafira OPC sa konali aj na známom okruhu Nürburgring.

Autor: RM

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 128
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 9 640
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 285
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 150
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 034
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 881
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 423
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 302
  1. Vladimír Bojničan: Bez dôslednej sekularity niet slobodnej demokracie
  2. Anton Kovalčík: Druhá svetová a James Bond z Vatikánu. Prvá časť.
  3. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  4. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  5. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  6. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  7. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  8. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 129
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 22 859
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 414
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 691
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 572
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 856
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 367
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 9 440
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Vladimír Bojničan: Bez dôslednej sekularity niet slobodnej demokracie
  2. Anton Kovalčík: Druhá svetová a James Bond z Vatikánu. Prvá časť.
  3. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  4. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  5. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  6. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  7. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  8. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 129
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 22 859
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 414
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 691
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 572
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 856
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 367
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 9 440
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu