takmer toľko ako za celý rok 2000. Zlodeji boli najaktívnejší v košickom obvode, kde kradli medené prípojné laná, vodivé prepojky, stykové transformátory, káblové vedenia a nadzemné telefónne vedenia.
"Krádeže sa najčastejšie vyskytovali v blízkosti rómskych osád ako sú Vojany, Egreš, Krompachy, Veľká Ida a v úseku Barca - Čaňa. V žilinskom obvode najčastejšie odcudzovali časti telefónnych objektov, prepojovacie laná, káble, kryty rozvádzačov a plechy z releových domčekov," informoval nás hovorca železníc SR Miloš Čikovský.
Krádeže zariadení telekomunikačnej a zabezpečovacej techniky (TZT) výrazne narušovali plynulosť vlakovej dopravy. "Aby som to upresnil, v dôsledku odcudzenia káblových vedení zhasnú návestidlá, čím sa podstatne spomalí doprava, pretože zabezpečovacie zariadenie je nefunkčné. Krádež napájacích lán spôsobí nesprávnu činnosť priecestných zabezpečovacích zariadení a tým obmedzuje účastníkov cestnej premávky," vraví hovorca ŽSR.
Železničná polícia pracuje na odhaľovaní páchateľov týchto krádeží pričom sa v spolupráci s policajnými kynológmi a policajtmi poriadkovej služby snaží prísť dlhoprstým na "koreň". Za deväť mesiacov tohto roku ich objasnili takmer štyridsať percent. Aj napriek tomu rozsah poškodzovania železničných zariadení stále narastá. "Nemáme účinný prostriedok ochrany svojich zariadení, pretože sú inštalované na rozsiahlych úsekoch tratí po celom Slovensku. Odhaľovanie páchateľov je následne veľmi prácne," dodal M. Čikovský.
Autor: krs
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.