zamestnaneckom pomere. Zatiaľ sa totiž vyjadroval len ústne a nie písomne. Komisia cestnej cyklistiky navrhla rozviazať s ním pracovný pomer. Rozhodneme sa až po jeho vyjadrení," povedal prezident Slovenského zväzu cyklistiky Anton Tkáč po zasadnutí výkonného výboru SZC, ktoré malo dať bodku za kauzou Pavela. Reprezentačný tréner žien Ľudovít Pavela necestoval kvôli problémom s letenkou na MS do portugalského Lisabonu.
Keď sme zatelefonovali Ľ. Pavelovi, či vie o tomto uznesení, odpovedal, že nič nedostal a ani ho to nezaujíma. Samozrejme, podotkol, že žiadne písomné vyjadrenie na zväz nebude posielať. "Zväz nemá čo navrhovať rozviazať so mnou pracovný pomer, lebo už 31. októbra som doporučene poslal do Bratislavy list, v ktorom žiadam o rozviazanie zmluvy, takže iniciatíva vyšla z mojej strany. V zásade mám taký postoj, že nie títo páni ma potrestajú, že ma, ľudovo povedané, vyhodia. Ja ich potrestám tým, že sa na to vykašlem! Zdôvodňujem to výsledkami, ktoré sú za mnou. Nech si ich zrátajú. Dovolím si povedať, že budúcich sto rokov celá slovenská cyklistika ten sumár, ktorý som so svojimi dievčatami dosiahol, nezopakujú. Jednak je to už v súčasnosti oveľa ťažšie, lebo je väčšia konkurencia a obrovský vplyv dopingu. Oni prichádzajú o niečo, čo si dovolím povedať, že bola parádna disciplína slovenskej cyklistiky." Skúsený kormidelník ešte nevie, aká bude jeho budúcnosť. V každom prípade ju však chce spojiť s galuskami. "Neviem, či zostanem oddielovým trénerom v Prešove, alebo prijmem ponuku zo zahraničia. Už dlhšie ma totiž lanária konkrétne tímy z Talianska a zo Španielska. Rovnako tak i Lenku Ilavskú. V hre je aj taká alternatíva, že pri prešovskom klube vytvorím profi tím, ktorý nebude mať nič spoločné so Slovenským zväzom cyklistiky. Je teda možné, že sa pustím i o tejto linke. Je to ešte príliš čerstvé, takže sa možno do tohto projektu nepustím hneď v tomto roku. Lokomotíva Swam je totiž tím podobného charakteru, ako zahraničné, len keby bolo viac peňazí a serióznosti. Treba si uvedomiť, že prvých 20 tímov sveta potrebuje ročne na svoju činnosť po približne 20 miliónov korún. Veď je to aparát 15 ľudí tréneri, mechanici, maséri, lekári, manažéri. Ja som ten výkon za 20 miliónov robil skoro sám. Dokonca som stíhal robiť i šoféra. Za 10 rokov fungovania ženskej cyklistiky som do hnutia cyklistiky priniesol, čo ja viem, možno i 15 miliónov. Na druhej strane si možno poviem, že som už dosť starý a stačilo," dodala 50-ročná uznávaná cyklistická osobnosť.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.