zádrhelmi. Po tom, čo bola posilnená doprava do U.S. Steelu v Košiciach a pracovníci fabriky si už nemusia odstáť dlhé minúty v električkách, sa aj na túto alternatívu spustila vlna kritiky.
"Pracujem v železiarniach a denne dochádzam do práce integrovanou dopravou. No podobne ako ja, aj ostatní cestujúci sa stretávame s nie veľmi lichotivou kultúrou dopravy. Prestupovať na vlak z Čiernej nad Tisou na malej stanici v Košiciach, je niečo neskutočné. Ľudia utekajú, snažia sa chytiť prípoj, no neraz nemajú šancu. Strkanica, ako aj množstvo nadávok nepomáhajú. Ľudia riskujú zdravie, neraz sa stane, že v snahe stihnúť vlak skončia na zemi s rozbitými kolenami. Neviem, prečo sa neposunie odchod vlaku, alebo nám to robí niekto naschvál? Všetci sme sa potešili, že budeme cestovať kultivovanejšie, ale absolvovať každé ráno preteky? Veď nejdeme behať maratón," povedal nám Ján Varga, pričom dodal, že tento problém je len jedným z rady ostatných.
"Počas týždňa železnice vypravia z Košíc do U.S. Steelu dve súpravy vlaku, ktoré kapacitne úplne postačujú. No v piatok, keď je podľa môjho názoru najväčší nápor na cestovanie, rozdelili vlak na dve časti. Prvý odchádza o 13.40 a je určený študentom a ten pre nás pracujúcich - robotnícky - s odchodom o 14.40 je vždy úplne plný. Jednoducho sa doň nezmestíme a to si za cestu platíme," dodal J. Varga.
O reakciu na spomínané problémy sme požiadali predsedu komisie dopravy Magistrátu mesta Košice, ako aj nepísaného otca integrovanej dopravy Ing. Jána Šaráka.
"Je mi veľmi ľúto, že sa niečo také deje. Momentálne je však v Krásnej výluka vlakovej dopravy, pričom sa súpravy premiestňujú po trati nízkou rýchlosťou a po jednej koľaji. Z tohto dôvodu meškajú vlaky z Čiernej nad Tisou asi päť minút. Nevieme s tým nič urobiť, verím, že ľudia idúci na prípoj nadávajú. Môžem ich ubezpečiť, že výluka sa čoskoro skončí," povedal J. Šarák, pričom poznamenal, že zladiť jednotlivé časy odchodov vlakov nie je také jednoduché ako pri autobusovej doprave. Výluka bola plánovaná skôr, no ako všetko aj oprava trate závisí od peňazí.
V súvislosti s nevyhovujúcim počtom súprav vypravených železnicami predseda komisie dopravy uviedol, že piatková úprava bola plánovaná.
"Cez týždeň sú vypravené pre spomínaný smer dve súpravy vlakov, no v piatok sme pristúpili k novej ponuke pre študentov, ktorí sa následne vedia dostať veľmi rýchlo z Košíc. Robotnícky vlak je síce plný, no podľa mojich poznatkov - bol som sa tam nedávno pozrieť - aj napriek tomu, že je v ňom málo miesta, sa všetci zmestia. Nehovorím, že si každý sadne, no kapacitne súprava určite stačí," uviedol Ing. Šarák.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.