sladkosti a dospelí Novoveščania na otvorenie nového supermarketu Kaufland. Práve kvôli nemu prebieha rekonštrukcia dvoch miestnych starších semafórov. A na polícii sa množia sťažnosti vodičov i chodcov. Semafóry v našom meste boli vybudované ešte v osemdesiatych rokoch a často sa kazili. Stačilo, aby na nich zasvietilo slnko alebo zmokli a ráno sa už jednoducho nedali zapnúť, začína svoje rozprávanie Kpt. Ing. Martin Lukáč z Okresného dopravného inšpektorátu v Spišskej novej Vsi. Vládla obyčaj, že sa semafóry o dvadsiatej hodine vypínali. V noci však na križovatkách stúpla nehodovosť, a tak sa táto hranica posunula na polnoc. Pred obchodným centrom Kaufland bude vybudovaná štvorramenná križovatka. Mesto využilo príležitosť a zároveň rekonštruuje i staré semafóry, vysvetľuje. Celý projekt zaplatil investor nového supermarketu. Modernizáciu semafórov v rámci stavby tohto obchodného centra realizuje bratislavská firma ELSIG. Dve staršie svetelné zariadenia sú už zasa v prevádzke, no kazia sa. Stáva sa, že nenaskočí zelená, a chodci sa sťažujú, že ani nestrihnú prejsť cez prechod a je znova červená, vraští čelo neznámy muž na ulici. Odborníci z ELSIG-u cestujú za svojimi zakázkami po celom Slovensku, a tak nie sú v Sp. N. Vsi stále. K poruchám ich však privolajú vždy. Viem o tom, že po spustení opravili už dve softwarové chyby. Háčikov je tu však viac. Všetky tri semofóry by mali byť hotové do štvrtého decembra, kedy začínajú Vianočné trhy. Na Sládkovičovej ulici vyrástla nová obchodná firma, ktorá tiež pripravuje výstavbu obchodného centra a chystá sa budovať kanalizáciu. Kaufland musí počkať s asfaltovaním svojej cesty, kým nedokončia kanalizáciu, lebo potom by novú cestu opäť rozkopali, vysvetľuje M. Lukáč. Zároveň hneď upozorňuje na druhý problém, ktorý ohrozuje splnenie šibeničného termínu. Je ním zima za dverami. Nikto nevie odhadnúť, kedy napadne sneh a prídu mrazy. V mínusových teplotách sa asfalt a betóny robiť nedajú.
Argumentom, prečo sa svetelné zariadenia križovatiek kazia, je že ešte nie sú hotové. Keď ich však dokončia, vodiči by mali mestom pomocou zelenej vlny prejsť veľmi rýchlo. No len ak, s ohľadom na chodcov, pôjdu štyridsaťkilometrovou rýchlosťou. Martin Lukáč nepopiera, že v rámci dopravy sú prioritou rekonštrukcie svetelnej signalizácie vodiči, no zároveň je zabezpečená i možnosť sebarealizácie peších účastníkov cestnej premávky. O pešej zóne, kde sa na chodcov predsa len kladie väčší dôraz, sa zatiaľ v Sp. N. Vsi neuvažuje. Reálnym cieľom je v najbližšom čase splnenie požiadavky polície a mesta. Medzi obchodným domom Jednota a poštou bude v najbližšom období vybudovaný semafór pre peších.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.