učiteľov najmä amerických lekárov.
Lekári v USA sa domnievajú, že propagačná kampaň Coca Coly a Warner Bros sa "postará" o výrazný nárast obezity u amerických detí, u ktorých je tento fenomén už aj beztak dosť rozšírený.
Coca Cola zaplatila Warner Bros 150 miliónov dolárov za to, že bude môcť na plechovky kokakoly vytlačiť obrázky mladého čarodejníka Harryho, sovy Edwigy a zámku, v ktorom sa nachádza čarodejnícka škola.
Táto iniciatíva však sa však od začiatku stala tŕňom v oku lekárov-pediatrov, ktorí okamžite zalarmovali celú krajinu. Príbeh Harryho Pottera je podľa ich názoru veľmi obľúbený nielen medzi deťmi, ale i medzi dospelými. Práve z dôvodu pravdepodobnej zvýšenej konzumácie kokakoly, ktorá je nápojom bohatým na kalórie a cukry, sa USA vystavujú nebezpečiu, že prípadov obezity u detí bude razantne pribúdať.
Lekári však nezostali len pri súkromných protestoch: skupina 56 vedcov, lekárov, dobrovoľníkov a aktivistov už písomne vyzvala autorku úspešného príbehu Joanne K. Rowlingovú, aby zrušila túto zmluvu a prispela tým k ochrane zdravia amerických detí.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.