rozdiel od tých predošlých oveľa dramatickejší. Jedenásť víťazstiev si tentoraz podelili až štyri posádky a vlaňajší suverén Lister Storm - sa musel uspokojiť iba s tretím miestom v súťaži tímov (Campbell-Walter piaty medzi pretekármi a úradujúci šampión Julian Bailey dokonca až dvadsiaty, keď najlepšie sa v pretekoch umiestnil na štvrtom mieste!). A to veru nikto nečakal. Takýto vývoj však tomuto zaznávanému šampionátu len prospel. Naviac okrem čiernych Listerov s motormi Jaguar a tradičných Viperov sa o slovo konečne začali hlásiť aj Ferrari 550 Maranello (dve víťazstvá) a diabolské Lamborghini. Po prvýkrát sa preteky jazdili aj na neďalekom okruhu v Brne a spolu s Hungaroringom nám priam núkali možnosť zhliadnuť toto zápolenie na vlastné oči. Využili ste to?
Vráťme sa však ešte kúsok späť a stručne si pripomeňme, čo sa odohralo na posledných pretekoch v portugalskom Estorile. Záver októbra so sebou priniesol chladné a premenlivé počasie, ktoré sa výrazne podpísalo pod výsledky pretekov. Ale pekne po poriadku. Hneď po štarte sa zrazili Kumpena, Dueza a Petera, čo prinútilo pretekárov jazdiť nasledujúce tri kolá za bezpečnostným vozidlom (SC). Po reštarte na niekoľko kôl rozpútal súboj o prvú pozíciu medzi bratmi Bleekemolencami, Bouchotom, Baileyom a Campbell-Walterom. Od ôsmeho kola sa ustálilo poradie Bouchut, Jeroen Blekemolen, Bailey, Campbell a Sebastiaan Bleekemolen. Po polhodine pretekov sa ale strhla prietrž mračien a na trať muselo druhýkrát Safety Car. Zo situácie najviac vyťažili obidva Listery, ktoré sa usalašili na prvých miestach. Po siedmich kolá SC odišlo a začalo sa znova bojovať. V 38.kole dostal šmyk vedúci Bailey a vedenie prevzal Campbell-Walter. Tretí jazdil už istý šampión Bouchut. Ďalších dvadsať kôl potom na pomaly schnúcej trati vládol relatívny pokoj a chlieb sa začal lámať až okolo šesťdesiateho kola, keď začalo znovu pršať. Tentoraz však dážď už nebol prudký a intenzívny, ale kropil okruh sporadicky. V tejto situácii sa najlepšie zorientoval Mike Hezemans, ktorý sa rozhodol neprezúvať a v konečnom súčte sa vďaka menšiemu počtu zastávok (iba dve!, zatiaľ, čo Listery po štyri) stal víťazom. A keďže Campbel-Walter skončil za ním, práve toto nečakané víťazstvo ho v konečnom hodnotení posunulo za víťaznú posádku. "Vôbec som to nečakal," tešil sa v cieli Hezemans, "Som však veľmi šťastný. Dvojica Listerov dominovala väčšine závodu, no my sme nakoniec vyťažili z riskantnej stratégie, keď sme v poslednej tretine pretekov zostali na suchých pneumatikách."
Druhé víťazstvo v tohtoročnej sezóne však nepomohlo iba posádke Hezemans - J. Bleekemolen, ale taktiež ich tímu Carsport Holland, ktorý si zapísal cenné druhé miesto v hodnotení tímov. Nová sezóna FIA GT 2002 štartuje 21. apríla na italskej Monze a do Brna zavíta začiatkom júna. A pretože sa očakáva, že bude ešte zaujímavejšia, nemali by sme si nechať utiecť príležitosť byť pritom.
Výsledky FIA GT Estoril: 1. Hezemans/J. Bleekemolen (Chrysler Viper) 90 kôl 3:01:09,529 h (124,62km/h), 2. Campbell-Walter/Verdon-Roe (Lister Storm) + 27:370, 3. Bouchut/Belloc/Monteiro (Chrysler Viper) + 1:52:616, 4. S. Bleekemolen/M. Bleekemolen (Chrysler Viper) 1 kolo, 5. Gavin/Kox (Lamborghini Diablo) 1 kolo, 6. Marques/Gosselin (Chrysler Viper) 2 kolá. Kategória N-GT: 1. (6.) Perrier/Neugarten (Porsche 996 GT3) 3:02:22,658 h 2 kolá na víťaza GT, 2. (8.) Dumez/Goeslard (Porsche 996 GT3) + 29:444, 3. (9.) Terrien/Pescatori (Ferrari 360 Modena) 1 kolo, 4. (11.) Garzia/Quester (Porsche 996 GT3) 1 kolo, 5. (12.) Babbini/Smith (Porsche 996 GT3) 2 kolá, 6. (13.) vonGartzen/Eichman (Porsche 996 GT3) 2 kolá.
Konečné poradie FIA GT 2001: 1. Bouchut a Belloc 77 bodov, 3. Hezemans a Bleekemolen 42, 5. Cambell-Walter 39, 6. Vosse 34, 7. Derichebour 28, 8. Duez 27, 9. Rydell 24, 10. Coronel 20. Jazdci N-GT: 1. Terrien a Pescatori po 60 bodov, 3. Riccitelli 57, 4. Quester 52, 5. Perrier a Neugarten 36, 7. Ortelli 35, 8. Babini 33, 9. Durnez 28, 10. Moccia 27,... 31. Enge, Wilson a Malchárek po 4. Tímy GT: 1. Larbre Competition Chereau 89 bodov, 2. Carsport Holland 60, 3. Lister Storm 50, 4. Belmondo Racing 46, 5. Prodrive Allstars 24, 6. Team Rafanelli 14. Tímy N-GT: 1. JMB Competition 62 bodov, 2. RWS Motorsport 62, 3. Freisinger Motorsport 38, 4. ART Engineering 37, 5. Perspective Racing 36, 6. Larbre Competition 32.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.