pod Tatrami. Výsledok päťhodinovej práce 45 policajtov je alarmujúci. Zaregistrovali spolu 315 priestupkov, z toho viac ako polovicu za nedodržanie maximálnej povolenej rýchlosti. Udelili pokuty za bezmála 72 tisíc korún a to ešte 54 ďalších priestupkov riešili len dohovorom. Čo nás však na celej akcii zaujalo najviac, až 24 vodičom odňali osvedčenia o evidencii vozidla. Presne ôsmi z nich boli vodičmi autobusov.
"Ja zatiaľ viem o troch našich autobusoch, ktoré majú pozastavený výkon prepravy cestujúcich. V ďalších prípadoch sme podľa mne dostupných informácií dostali k dobru istý časový interval, počas ktorého máme nájdené nedostatky odstrániť," informoval nás riaditeľ popradského podniku Slovenskej autobusovej dopravy Michal Greguška. Podľa neho, najväčší problém predstavuje prestárnutosť vozového parku. V Poprade sa priemerný vek autobusu pohybuje na úrovni 12 rokov. Nezriedka sa však vyskytujú stroje staršie ako 15 rokov, ktoré sú najčastejšie nasadzované v rámci mestských liniek.
"To, že niektoré naše autobusy nemali STK neznamená, že boli nebezpečné pre cestujúcich. Technicky mali všetko, čo autobusy majú mať. Ich najväčším problémom sú prehrdzavené karosérie. Na generálnu rekonštrukciu jednej jedinej karosérie je potrebných zhruba 600 tisíc korún. Hodnota celého starého autobusu je však nižšia, ako samotná takáto oprava," uviedol ďalej riaditeľ.
Popradský podnik tohto roku vyfinancoval osem generálnych rekonštrukcií karosérií svojich autobusov. Aj napriek, tomu jeho stroje neprešli ostatnou preventívnou policajnou akciou. Pravda, riešiť problém s opotrebovaným autobusovým parkom sa dá tiež nákupom nových strojov. Tohto roku tu kúpili päť nových autobusov, za ktoré zaplatili viac ako 20 miliónov korún. Paradoxom doby je skutočnosť, že jeden z nich im hneď po troch týždňoch ukradol neznámy páchateľ v obci Vernár. "Myslím si, že tento stroj sa už nenájde. Keby sa aspoň podarilo objaviť niektoré súčiastky z neho, vedeli by sme, že je ešte na Slovensku. On však zmizol bez stopy a existuje podozrenie, že už je za hranicami republiky," konštatoval M. Greguška a dodal, že ak by cestovné malo byť adekvátne nákladom na opravy a ďalšie investície, index jeho rastu by každoročne musel dosahovať sto percent.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.