Turbulencie sú vírivé a zostupujúce vzdušné špirály, vyvolané koncami krídiel predchádzajúceho lietadla. V dôsledku tohto javu je medzi štartom dvoch lietadiel z bezpečnostných dôvodov potrebné rátať s najmenej dvojminútovým časovým odstupom. Predsedníčka amerického Národného úradu pre bezpečnosť dopravy (NTSB) Marion Blakeyová v tejto súvislosti potvrdila, že Boeing 747 japonskej spoločnosti JAL vzlietol o dve minúty a 20 sekúnd skôr ako havarovaný Airbus A 300.
Krátko po štarte z medzinárodného letiska J.F. Kennedyho sa Airbus A-300 zrútil na obytnú newyorskú štvrť Queens. Nikto na palube tragédiu neprežil, osem ľudí na zemi je ešte stále nezvestných.
Analýza čiernej skrinky s hlasovým záznamom ukázala, že menej ako dve minúty, odkedy sa stroj vzniesol, došlo k otrasom jeho trupu. Keď bol let 587 vo vzduchu 114 sekúnd, počuť komentár pilota k zvládaniu účinkov turbulencie. Vírivé prúdenie vzduchu pochádzalo z Boeingu 747 japonských aerolínii, ktorý vzlietol krátko pred Airbusom.
Potom došlo k druhej vlne otrasov konštrukcie lietadla. V čase 127 sekúnd od vzletu sú zaznamenané poznámky naznačujúce na stratu kontroly nad lietadlom. Záznam sa končí o 17 sekúnd neskôr - len 37 sekúnd po prvých otrasoch konštrukcie a menej ako dva a pol minúty po tom, ako lietadlo začalo vzlietať.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.