súvislosti sa nemožno čudovať, že vo verejnosti opäť kolujú chýry o zvyšovaní paušálu na 400 korún, ku ktorému by malo dôjsť od 1. januára 2002, či o zavedení poplatku za zrušenie telefónnej linky vo výške 2000 korún. Čo je na tom pravdy, sme sa opýtali hovorkyňe Slovenských telekomunikácií Gabriely Nemkyovej.
"Všetky tieto reči sa nezakladajú na pravde. Ľudia sa nás neustále vypytujú, ako to bude, no môžem vás ubezpečiť, že nikdy nebudeme účtovať poplatok za zrušenie telefónnej linky. Zákazník má možnosť prísť do ktorejkoľvek pobočky Infotelu a písomne požiadať o odhlásenie prípojky. Týmto dňom mu začne plynúť mesačná výpovedná lehota," vysvetľuje G. Nemkyová. Nás však zaujímalo, čo sa stane v prípade, že sa klient napríklad rozhodne zrušiť pevnú linku, má ju však zaplatenú mesiac vopred? "Povedzme, že sa ju rozhodne zrušiť k 1. decembru 2001. V tom prípade si podá žiadosť a vyplatí všetky prípadné podlžnosti voči telekomunikáciám. K 15. decembru dostane účet za fyzicky uskutočnené hovory za november. Paušálny poplatok za január 2002 mu už účtovaný nebude, a ten, ktorý zaplatil za december, mu bude vrátený."
Ani zvyšovanie mesačného paušálu na 400 korún by nemalo byť podľa hovorkyňe v krátkom čase realitou. "Vlastníme monopol na hlasovú službu v Slovenskej republike, pričom sa riadime telekomunikačným zákonom. Direktíva Európskej únie nám však stanovuje, že všetky ceny majú byť nákladovo orientované. Z platného telekomunikačného zákona, na základe ktorého pripravujeme vždy dvakrát do roka rebalancing cien vyplýva, že sa jednoducho zmenou jednotlivých cien musíme priblížiť stavu platnému v Európe. Telekomunikácie postupne odbúravajú v procese rebalancingu krížové subvencovanie, čo znamená rast cien za vnútroštátne a pokles za medzinárodné hovory," hovorí G. Nemkyová.
Ako vyplynulo z jej slov, aj na budúci rok pripravujú telekomunikácie nový cenník služieb. "Všetko je však v stave rozpracovanosti, nemôžem to špecifikovať. Zatiaľ sme návrh nepredložili na Telekomunikačný úrad SR, no udeje sa tak čoskoro. Ceny týkajúce sa hlasovej služby podliehajú regulácii a úrad tieto ceny schvaľuje," poznamenala hovorkyňa a dodala, že akékoľvek úpravy cien včas verejnosti oznámia. "Naši klienti dostanú oznámenie mesiac vopred v účtoch." Paušálny poplatok pre súkromnú osobu - teda za bytový telefón momentálne činí 249 Sk.
(krs)
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.