1.9. 1991. Oslávila teda prvú desatrocnicu svojho pôsobenia. O opodstatnenosti takéhoto typu umeleckej školy, ktorú k životu prebudil riaditel jej Rudolf Tirpák, svedcí i fakt, že až dvadsatdevät percent jeho žiakov pokracuje v štúdiu na odborných umeleckých školách. Mrzelo ma, ked ma v minulosti mladí ženísi prosili, aby som valcík hral co najkratšie, lebo ho nevedia tancovat. Alebo ked chlapci na diskotékach sedávali v kúte, hanbili sa, zacína svoje rozprávanie riaditel. A ked za ním raz jeho dcéra, ktorá chodila na klavír prišla a povedala, že by chcela skúsit i výtvarnú výchovu, uvedomil si, že detom treba dat možnost výberu. Šestrocné deti ešte nevedia k comu majú predpoklady a pedagógovia ho tiež nemusia dobre odhadnút. Preto sa v tejto škole detom dostáva ovela širšieho vzdelávania. Okrem hlavného predmetu, ktorým je napríklad hra na husle chodia i na vedlajší výtvarný odbor, ktorý, ak ho zaujme alebo ho podchytia pedagógovia, môže po dvoch rokoch zmenit na hlavný. Ak chce, ak nie dalej sa viac venuje husliam. Po štyroch rokoch sa vedlajším predmetom stáva literárno-dramatický odbor. Aj tu má možnost žiacik husle zavrhnút a stat sa hercom. Po šiestich rokoch nasledujú dva roky tancovania. Deti tak získavajú ovela väcšie množstvo zrucností. Nielen, že sú dobrí v tom, co si zvolia za prioritu, no dozvedia sa i to, co je to výtvarné, tanecné, literárno - dramatické a hudobné umenie, vysvetluje výhody tohto projektu riaditel.
Projekt nazvali Príprava dietata pre život. Ak sa dnes chce dieta presadit, potrebuje všeobecný prehlad. My mu tu ponúkame komplexnú estetickú prípravu, upresnuje.
Velký dôraz sa kladie na vôlu žiaka. V ucebných osnovách je stanovené, že pedagóg musí rešpektovat výber dietata. Má možnost samé si vybrat, ktoré skladby a interpretov chce hrat. Dnes sa už naši absolventi nehanbia, ovládajú technicky zložité klasické skladby i tanecné hity, usmieva sa popod fúzy. Deti zo školy odchádzajú s pestrým repertoárom osemdesiatich skladieb a casto si zakladajú ešte pocas štúdia vlastné kapely.
Tieto štyri odbory, hudobný, výtvarný, tanecný a literárno-dramatický sa špirálovite menia a deti sa s každým z nich pocas svojho štúdia minimálne na dva roky stretnú.
Tento nápad je z autorskej dielne pána riaditela. Hoci vela cestuje, ani v zahranicí sa s nicím podobným nestretol. Na Slovensku už podobné typy škôl fungujú v Košiciach, Martine, Bratislave a prednášat ako postupovat pri vzniku bol R. Tirpák už i v Poprade.
Uznanie verejnost si škola získala i prostredníctvom scénických programov s úcinkujúcimi zo všetkých odborov. Výsledky práce vysoko ocenili i zástupcovia Európskeho spolocenstva Hudba v škole pocas medzinárodnej konferencie Hudobná výchova - most k európskej integrácii v roku 1996 v Prešove. Na základe hospitácie na škole aj na predstavení v divadle profesor Dr. Wolf Peschl z Rakúska i profesor Dr. Siegmund Helms, dekan Vysokej hudobnej školy v Kolíne nad Rýnom v odbornom švajciarskom casopise Newsletter Eas vysoko hodnotili koncepciu rozšírenej estetickej výchovy na škole, výsledky práce ucitelov ako porovnatelné s najvyšším európskym štandardom.
Na ZUŠ REV v súcasnosti pracuje 19 interných a 3 externí ucitelia. Na škole sa vzdeláva 610 žiakov.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.