Romana Krestu. Tento talentovaný mladý pretekár obhájil titul majstra republiky (ČR) ešte dve podujatia pred skončením tohtoročného šampionátu a vedenie tímu (jazdí na Octavii WRC vo farbách tímu Benzina) sa rozhodlo, že do posledných dvoch podujatí už nenastúpi. Namiesto toho dostane Roman Kresta ďalšiu príležitosť zberať skúsenosti v majstrovstvách sveta značiek, keď mu Škoda motorsport tím pripravil tretie továrenské vozidlo (Octavia WRC) na preteky Network Q Rally of Greain Britain 2001. Pre Romana to ale nie je prvá príležitosť. "Na začiatku sezóny (v ktorej Škoda oslavuje sto rokov účasti na športových kolbištiach) sme sľúbili, že sa podľa finančných možností pokúsime zaistiť Romanovi dva až tri štarty v majstrovstvách sveta," hovorí šéf mladoboleslavského tímu, Pavel Janeba. "Prvý, napol továrenský štart mal Kresta na Safari a plnohodnotným členom tímu sa stal v San Reme. Teraz zasa posilní našu zostavu na britskej rely, čím sa splnili naše predsavzatia. V nastúpenom trende by sme ale radi pokračovali aj v budúcej sezóne a pokiaľ to dovolí situácia, umožníme mu ďalšie štarty s tretím vozidlom. Počet bude samozrejme závisieť od rozpočtu a sponzorského vykrytia." Roman Kresta sa ponúknutej príležitosti samozrejme teší. "Mám radosť, že sa mi naskytla ďalšia šanca. V San Reme som spoznal, že súťaž MS je niečo úplne iné, než domáce preteky. Všetko je nesmierne náročnejšie. V Anglicku to bude o to náročnejšie, že povrch všetkých RS tvorí šotolina. V českom národnom šampionáte sa iba na asfalte, takže mi budú chýbať skúsenosti. Dúfam ale, že odjazdím, čo najviac kilometrov." Od Krestovho štartu sa veľký výsledok neočakáva a to je ideálne prostredie na ďalší Romanov rast. Česi majú zásluhou Škodovky obrovskú výhodu a múdro ju zúročujú, keď sa po úspešnom presadení Tomáša Engeho do formuly jeden teraz snažia pripraviť zrelého pretekára aj do majstrovstiev sveta značiek. Svet to pochopiteľne pozorne sleduje a patrične aj ocení až nastane správny čas. A priznám sa ale, že mi je smutno, keď si uvedomím, koľko talentovaných slovenských pretekárov (možno aj lepších ako Roman) môže o podobných podmienkach iba snívať.
Naše pristavenie sa v parcferme českého tímu ukončíme informáciou o tom, že Škoda ako jeden z posledný tímov, už podpísala nové zmluvy na sezónu 2002 so švédskym jazdcom Kennethom Erikssonom, ktorý sa objavil na utajovaných testoch neďaleko Mladej Boleslavi a Fínom Tonim Gardemeisterom.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.