Sullivan je veľký fanúšikom futbalu a automobilových pretekov. Uvedomil si, že približne polovica z pravidelných divákov, ktorí chodia na futbalové zápasy svojich obľúbených tímov sa intenzívne zaujíma aj o majstrovstvá sveta formuly jeden. Čo iné po tomto zistení môže napadnúť obchodníka, ako skutočnosť, že skĺbením takýchto fanúšikov by sa dali zarobiť ďalšie veľké peniaze. Predstava, že by každý úspešný futbalový tím mal vlastnú pretekársku stajňu, ktorá by pretekala v jeho farbách a futbalových fanúšikov by ťahala na autodrómy (automobilových zasa na futbalové štadióny) predsa nie je tak ničotná? Ak naviac máte aj dostatočné finančné zázemie a môžete sa pred futbalovými mocipánmi tváriť seriózne, celkom určite nejakého na takýto projekt nahovoríte. Veď ktorý futbalový boss by nechcel tromfnúť toho malého drzého automobilového napoleóna (Ecclestona), ktorý im už roky kradne sponzorov aj divákov. Sullivan teda zostavil tím šikovných odborníkov (veď ich má z čoho zaplatiť) a od septembra 1999, kedy myšlienka uzrela svetlo sveta, intenzívne šraubuje koncepciu a rozhadzuje siete.
O dva roky neskôr, teda v septembri 2001 je základná fáza ukončená a svet sa oficiálne dozvedá o projekte Priemier1 Grand Prix. Ten má v pláne (po vzore F1) nasadiť do pretekov dvadsať štyri monopostov, ktoré by prevádzkovali najúspešnejšie futbalové tímy (zatiaľ) z Anglicka, Nemecka, Francúzska, Talianska, Španielska, Holandska, Portugalska a Južnej Afriky. Tie slávnejšie a bohatšie môže nasadiť hneď tri monoposty, zatiaľ, čo tie "menej slávnejšie" budú prevádzkovať iba jeden (doteraz svoje tímy oznámili Anderlecht, Benfica, Feyenoord a Leeds United). Jazdiť sa má na identických podvozkoch Reynard (predbežné dohoda s Dallarou padla), ktoré budú využívať aerodynamický "ground effect" (pamätáte sa na Chapmanov Lotus 78 resp.79 z konca sedemdesiatych rokov?). Autá budú zodpovedať prísnym bezpečnostným predpisom FIA, no na rozdiel od kráľovskej F1 sa u nich neuvažuje o trakčnej kontrole, či ABS. Obúvať sa majú hladké pneumatiky (pravdepodobne AVON) .
Vedenie Reynard Motorsport prisľúbilo, že do apríla 2002 pripraví päťdesiat monopostov, ktoré ešte v ten istý mesiac môžu vyraziť na trať. Tento termín je aj dôvodom prečo sa "tímy" po prípadných pretekároch ešte len obzerajú. Termín podpísania zmlúv je síce 31. december 2001, no apríla je predsa času dosť. Len v samotnej Británii je v jednaní už vraj asi 20 pretekárov, ktorých by sme v novej formule mohli vidieť a medzi nimi sa skloňujú dokonca aj mená dvoch šampiónov F1, Nigela Mansella a Damona Hilla! Či týchto gigantov na dráhe skutočne uvidíme, alebo či ide iba o dobrý reklamný ťah, to sa dozvieme až v júly nasledujúceho roku, keď nová séria Premier1 Grand Prix odštartuje pretekami na portugalskom Estorile. V súvislosti s kalendárom pre nás môže byť zaujímavá ešte informácia, že jedny z pretekov desaťdielnej série sa majú odjazdiť aj na susednom okruhu v Brne. Nám sa tak naskytá príležitosť vidieť tento "pokus" na vlastné oči a urobiť si svoj názor. Hovorím to aj preto, že v kruhoch blízkych formule jeden vyvoláva tento obchodný pokus na tvárach iba zhovievavý úsmev. Každému z nich je totiž jasné, akú úroveň majú motory Judd a kde sa asi potom môže pohybovať úroveň tejto série (hoci aj s legendárnymi menami).
Nelámme však meč predčasne. Je jasné, že tu síce znova ide o peniaze, no na druhej strane je dobré, že príležitosť zajazdiť si dostanú pretekári, ktorým sa neušlo miesto v prestížnejších F1, CART a F3000. No a napokon by sme nemali zabúdať kam sa vyšvihla Barthova a Ratelova séria BPR (vznikajúca podobne), z ktorej je dnes oficiálny šampionát FIA GT.
Kalendár Premier1 Grand Prix 2002
14. 7. 2002Estoril (Portugalsko)
4. 8. 2002Lausitzring (Nemecko)
11. 8. 2002Dijon (Francúzsko)
25. 8. 2002Doningthon Park (Anglicko)
8. 9. 2002Zandvoort (Holandsko)
29. 9. 2002Brno (Česká Republika)
6. 10. 2002Misano (Taliansko)
20. 10. 2002Valencia (Španielsko)
3. 11. 2002Buenos Aires (Argentína)
10. 11. 2002Rio de Janeiro (Brazília)
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.