zastupiteľstva vo Vranove nad Topľou vo štvrtok rozhodli riešiť dvomi všeobecne záväznými nariadeniami (VZN). Prvé určuje spôsob zberu, prepravy a zneškodňovania komunálneho odpadu a druhé - VZN o miestnych poplatkoch - určuje cenu za jeho likvidáciu. Aj vo Vranove najväčším problémom bolo stanovenie ceny za túto službu. Zákon totiž určuje rozpätie ročnej sadzby od 80 do 1 200 korún. Mesto pritom potrebovalo „rozhodiť" na občanov a podnikateľov ročné náklady vo výške 8,56 milióna korún za odvoz a likvidáciu odpadov.
Nakoniec sa pred poslancov dostal návrh, podľa ktorého sa sadzba za likvidáciu odpadu rozvrstvuje podľa počtu členov domácnosti. Poslanci sa s ním stotožnili, a tak platba za prvých dvoch členov domácnosti v individuálnej bytovej výstavbe za používanie kruhovej 110-litrovej nádoby pri 52 vývozoch ročne je po 400 korún, za tretieho a štvrtého po 200 korún a za každého ďalšieho člena domácnosti po 80 korún. Občania bývajúci v komplexnej bytovej výstavbe za prvých dvoch členov domácnosti budú platiť po 350 korún a ostatní ako v prvom prípade. Podnikatelia budú platiť za každého zamestnanca po 400 korún na rok. Nezabudlo sa ani na nehnuteľnosti, ktoré sú využívané na prechodné ubytovanie či individuálnu rekreáciu. Ich vlastníci alebo užívatelia budú platiť najmenej sto korún.
Neprešiel tak návrh jedného z poslancov, ktorý navrhoval, aby platby v IBV a KBV na prvých dvoch členov domácnosti boli ujednotené na 350 korún. VZN o miestnych poplatkoch dáva možnosť platby v dvoch splátkach. V každom prípade čakajú Vranovčanov, a nielen ich, najmenej dvojnásobné platby za odpad.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.