niekolko mesiacov po sebe totiž dostáva do schránok upomienky s výzvou, aby UPC zaplatili dlžnú úhradu za užívanie káblovej televízie. "Už tretí mesiac po sebe som dostal upomienku, že som nezaplatil za káblovku. Pritom som si vcas šekom uhradil, to, co som mal, rozcúlene argumentoval jeden nemenovaný svitský dôchodca. Zaujímavostou je, že na upomienke stojí, že ak abonent pravidelnú platbu uhradil, má považovat upomienku za bezpredmetnú.
V mestecku pod Tatrami je takmer 90 percent domácností napojených na káblové rozvody. Svit je známy aj tým, že takmer 50 percent z celkového poctu obyvatelov sú dôchodcovia. Nemálo z nich už prekrocilo sedemdesiatku. Predstavme si situáciu, že osamelo žijúca a pomaly zabúdajúca dôchodkyna jednoducho uhradí aj šek pripojený k upomienke, v domnení, že za služby spolocnosti ešte nezaplatila. Zaplatí teda dvakrát.
Obyvatelov tiež pobúril fakt, že UPC zrušila možnost platieb cez SIPO. Ako nám povedala hovorkyna spolocnosti UPC Pavla Petrlová, zákazník môže za služby zaplatit troma spôsobmi. Bankovým prevodom, trvalým príkazom, alebo poštovou poukážkou. Väcšina dôchodcov však nemá úcet v banke a na poštu je daleko, nehovoriac o tom, že zbytocne platia už za samotné podanie poukážky. "Úhrady platieb cez inkaso sme zrušili potom, co spolocnost uskutocnila konverziu zákazníckeho softvéru, pretože starý nevyhovoval a nebol efektívny, povedala hovorkyna.
Na margo zasielania upomienok P. Petrlová uviedla, že zákazník má 15 dní na uhradenie poplatku, ciže najneskôr do 25-teho v mesiaci. O týžden na to je vygenerovaný v zákazníckom stredisku zoznam neplaticov a tlací sa upomienka. Odo dna vygenerovania zoznamu až po den, kedy zákazník obdrží upomienku môžu prejst aj tri dni, v rámci ktorých zákazník mohol uhradit platbu, resp. tá mohla príst na úcet. "Ak zákazník zaplatil aj upomienku, má dve možnosti. Bud si sumu nechá na svojom zákazníckom úcte a zúctuje sa mu platba v nadchádzajúcom mesiaci, alebo požiada spolocnost o vrátenie preplatku. Ten mu bude vrátený, vysvetlila postup hovorkyna UPC. Zároven podotkla, že množiace sa upomienky mohli vzniknút už spomínaným prechodom spolocnosti na nový zákaznícky softvér.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.