niekoľkohodinové meškania. Niekoľko autobusov vynechalo pravidelnú linku. Iné ani nevyštartovali z pôvodného stanovišťa. Najhoršia situácia bola na úseku Lendak Výborná. "V Lendaku sme mali v onú kalamitnú noc štyri autobusy. Hneď, ako som počul, čo sa vonku deje, volal som šoférom na mobily, ale nemohli prejsť, pretože cesta bola zatarasená automobilmi, ktoré skončili v záveji. Nakoniec nám pomohol tamojší obecný úrad. Nakoniec prešli cez Tatranskú Kotlinu, povedal nám Ján Jurečka, vedúci osobnej dopravy SAD v Kežmarku.
Niektoré ranné spoje nahradili chýbajúcu prepravu z nedostupných obcí, predĺžením trasy. Občania sa samozrejme sťažovali. "Nebola to naša chyba. My musíme zabezpečiť dopravu, nie prejazdnosť ciest, uviedol vedúci. Na uvedených trasách jazdia v dôsledku zníženia nákladov aj malokapacitné autobusy značky Mercedes. Zaujímalo nás, či sa nevyskytujú vzhľadom na ich nízku hmotnosť problémy so zapadnutím. Mercedesy sú totiž omnoho ľahšie, ako "klasické Karosy.
"Jediným problémom bolo nedostatočné vykurovanie. Cestujúci sa sťažovali, že im je zima. Tento nedostatok sme už v tomto roku odstránili. Uvidíme, ako to bude pri mínus 15 stupňoch, to je ale zima aj v Karosách, dodal J. Jurečka.
Linka z Popradu v smere na Liptovskú Tepličku musela do Šuňavy vchádzať z jej nižného konca. Momentálne je však už na tomto úseku situácia stabilizovaná. V dôsledku značných obchádzok je na mieste otázka, či cestujúci zaplatia aj za kilometre prejazdené navyše. Ako nám povedal Michal Michalík, dopravný námestník SAD v Poprade, podľa vyhlášky v prípade kalamity platia štandardné cestovné tarify, po týždennej lehote dochádza k úprave cien lístkov.
Autor: olo
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.