vyvezený a druhý je na Sliači. Potvrdil to včera riaditeľ KÚV PZ plukovník Ján Krankuš s tým, že v prípade budú po preštudovaní spisu vykonávať preverovanie.
Hovorkyňa Colného riaditeľstva SR Sylvia Balázsiková uviedla, že vrtuľník Mi-24 bol dovezený z Kirgizska do Leteckých opravovní Trenčín na opravu. Tam ho Colná správa vo februári 2001 zaistila, pretože "do režimu aktívny zušľachťovací styk bol prepustený na základe nepravých dokladov". S. Balázsiková ani nepotvrdila, ani nevyvrátila, že za zaisteným vrtuľníkom stojí slovenský občan Peter Jusko.
Podľa výboru Bezpečnostnej rady OSN, ktorý monitoruje dodržiavanie sankcií voči niektorým krajinám, sa mal Jusko venovať obchodom so zbraňami a vyvážať ich do vojnou postihnutých západoafrických krajín - Libérie a Sierry Leone. Juskova firma pred rokom mala sprostredkovať vývoz 1250 samopalov typu AK47 zo Slovenska cez Ugandu do Libérie.
Kirgizský vrtuľník Mi24, ktorý podrobili na Slovensku generálnej oprave, neodoslali späť, ale do Libérie. Tam mal vo februári 2001 skončiť aj druhý vrtuľník, ktorý však na základe informácií o predchádzajúcej podvodnej transakcii slovenské orgány zadržali.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.