na prieťahoch štátnych ciest mestom Košice, miestnych komunikáciach I. a II.triedy, kde premáva MHD.
"Zimnú údržbu na miestnych komunikáciach III. a IV. triedy, t.j. vnútrosídliskových komunikáciách zabezpečuje Kosit len v siedmich z 22 mestských častí. Ide o MČ Západ, Dargovských hrdinov, Sever, Juh, Nad jazerom, Sídlisko Ťahanovce a Staré mesto. Mestská časť KVP si zabezpečuje zimnú údržbu na vnútrosídliskových komunikáciach vo vlastnej réžii už niekoľko rokov. Malé mestské časti si na miestnych komunikáciach III. a IV. triedy zimnú údržbu zabezpečujú tiež sami zo svojho rozpočtu," informoval Korzár hovorca košickej radnice Ing. Marián Krajňák.
Ako ďalej uviedol, mesto Košice zabezpečuje zimnú službu na základe operačného plánu zimnej údržby, ktorý bol vypracovaný v súlade so zákonom o pozemných komunikáciach, všeobecno-záväzného nariadenia mesta o o zimnej údržbe a podľa štandardu zimnej služby vydaného ministerstvom dopravy ako rezortnej normy.
"Podľa schváleného štandardu sa zimná služba delí na bežné a mimoriadne podmienky," vysvetlil Ing. Krajňák.
"V bežných podmienkach sa zimná služba na diaľniciach, cestách I. a II.triedy a miestnych komunikáciach, kde premáva MHD, zabezpečuje tak, aby zostávajúca vrstva snehu neprevýšila hrúbku 3 cm. Na cestách III. triedy a ostatných komunikáciách sa udržuje rovnosť prípadne už utlačenej snehovej vrstvy. Likvidácia snehu chemickými rozmrazovacími prostriedkami sa môže vykonávať len tam, kde je to povolené, inak sa zdrsňovanie snehovej vrstvy vykonáva kamennou drvou."
V mimoriadnych podmienkach sa udržuje rovnaký štandard ako v bežných len s tým rozdielom, že sa údržba na cestách III. triedy a ostatných miestnych komunikáciách odďaľuje. Štandard ukladá zabezpečiť pri snežení prejazd minimálne v jednom jazdnom pruhu obojsmerne, t.j. výhybňami, prípadne regulovanou dopravou. Výška snehovej vrstvy by v rovinatých úsekoch nemala presahovať 10 cm.
"Na zimnej údržbe sa spolupodieľajú aj Dopravný podnik mesta Košice, ktorého pracovníci čistia električkové trate a nástupné ostrovčeky. Bytový podnik a Správa mestskej zelene zabezpečujú čistenie chodníkov," doplnil Krajňák.
"Z kapacitných dôvodov nie je možné zabezpečiť zjazdnosť všetkých vozoviek na rovnakej úrovni v krátkom časovom intervale. Preto sú komunikácie rozdelené do troch stupňov dôležitosti. Prioritu majú prieťahy štátnych ciest mestom Košice a vozovky, kde premáva MHD, na druhom mieste dôležitosti sú ostatné miestne komunikácie, na ďalšom chodníky, schodištia, parkoviská a iné."
Spoločnosť Kosit, a.s., v ktorej má 34-percentný podiel mesto Košice a 51 percent taliansky investor plus 15 percent HOOCH Košice, disponuje 8 veľkými sypačmi s pluhom, 10 malými sypačmi, 6 traktormi s radlicami a rozmetadlami, 1 multikárou, 2 nakladačmi posypového materiálu, 1 veľkou snehovou frézou a autogréderom.
"Pre kalamitné situácie má Kosit zabezpečené mechanizmy externých dodávateľov."
Podľa hlavného inšpektora Ing. Václava Kohouteka zo Správy komunikácií Košice do včerajšieho dňa neboli zaznamenané žiadne problémy so zjazdnosťou ciest, či nehody v súvislosti s klzkou vozovkou, to však neznamená, že motoristi nemajú v zimnom období venovať jazde zvýšenú pozornosť a byť opatrní.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.