Korzár logo Korzár
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Zodpovednosť za zimnú údržbu ciest v Košiciach nesie Kosit

Košice - Zimnú službu na území mesta Košice zabezpečuje firma Kosit, a. s., na základe zmluvy s mestom Košice z júla 2001, ktorá zabezpečuje údržbu

na prieťahoch štátnych ciest mestom Košice, miestnych komunikáciach I. a II.triedy, kde premáva MHD.

"Zimnú údržbu na miestnych komunikáciach III. a IV. triedy, t.j. vnútrosídliskových komunikáciách zabezpečuje Kosit len v siedmich z 22 mestských častí. Ide o MČ Západ, Dargovských hrdinov, Sever, Juh, Nad jazerom, Sídlisko Ťahanovce a Staré mesto. Mestská časť KVP si zabezpečuje zimnú údržbu na vnútrosídliskových komunikáciach vo vlastnej réžii už niekoľko rokov. Malé mestské časti si na miestnych komunikáciach III. a IV. triedy zimnú údržbu zabezpečujú tiež sami zo svojho rozpočtu," informoval Korzár hovorca košickej radnice Ing. Marián Krajňák.

Ako ďalej uviedol, mesto Košice zabezpečuje zimnú službu na základe operačného plánu zimnej údržby, ktorý bol vypracovaný v súlade so zákonom o pozemných komunikáciach, všeobecno-záväzného nariadenia mesta o o zimnej údržbe a podľa štandardu zimnej služby vydaného ministerstvom dopravy ako rezortnej normy.

"Podľa schváleného štandardu sa zimná služba delí na bežné a mimoriadne podmienky," vysvetlil Ing. Krajňák.

"V bežných podmienkach sa zimná služba na diaľniciach, cestách I. a II.triedy a miestnych komunikáciach, kde premáva MHD, zabezpečuje tak, aby zostávajúca vrstva snehu neprevýšila hrúbku 3 cm. Na cestách III. triedy a ostatných komunikáciách sa udržuje rovnosť prípadne už utlačenej snehovej vrstvy. Likvidácia snehu chemickými rozmrazovacími prostriedkami sa môže vykonávať len tam, kde je to povolené, inak sa zdrsňovanie snehovej vrstvy vykonáva kamennou drvou."

V mimoriadnych podmienkach sa udržuje rovnaký štandard ako v bežných len s tým rozdielom, že sa údržba na cestách III. triedy a ostatných miestnych komunikáciách odďaľuje. Štandard ukladá zabezpečiť pri snežení prejazd minimálne v jednom jazdnom pruhu obojsmerne, t.j. výhybňami, prípadne regulovanou dopravou. Výška snehovej vrstvy by v rovinatých úsekoch nemala presahovať 10 cm.

"Na zimnej údržbe sa spolupodieľajú aj Dopravný podnik mesta Košice, ktorého pracovníci čistia električkové trate a nástupné ostrovčeky. Bytový podnik a Správa mestskej zelene zabezpečujú čistenie chodníkov," doplnil Krajňák.

"Z kapacitných dôvodov nie je možné zabezpečiť zjazdnosť všetkých vozoviek na rovnakej úrovni v krátkom časovom intervale. Preto sú komunikácie rozdelené do troch stupňov dôležitosti. Prioritu majú prieťahy štátnych ciest mestom Košice a vozovky, kde premáva MHD, na druhom mieste dôležitosti sú ostatné miestne komunikácie, na ďalšom chodníky, schodištia, parkoviská a iné."

Spoločnosť Kosit, a.s., v ktorej má 34-percentný podiel mesto Košice a 51 percent taliansky investor plus 15 percent HOOCH Košice, disponuje 8 veľkými sypačmi s pluhom, 10 malými sypačmi, 6 traktormi s radlicami a rozmetadlami, 1 multikárou, 2 nakladačmi posypového materiálu, 1 veľkou snehovou frézou a autogréderom.

"Pre kalamitné situácie má Kosit zabezpečené mechanizmy externých dodávateľov."

Podľa hlavného inšpektora Ing. Václava Kohouteka zo Správy komunikácií Košice do včerajšieho dňa neboli zaznamenané žiadne problémy so zjazdnosťou ciest, či nehody v súvislosti s klzkou vozovkou, to však neznamená, že motoristi nemajú v zimnom období venovať jazde zvýšenú pozornosť a byť opatrní.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bývanie v meste predlžuje život
  2. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  3. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  4. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  5. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  6. Aká je chémia vôní
  7. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  1. Darček? Špičková autonavigácie Mio Spirit 8670 Full EÚ Lifetime!
  2. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  3. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  4. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  5. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  6. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  7. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  8. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  9. Aká je chémia vôní
  10. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 30 250
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 16 748
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 14 744
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 9 708
  5. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 715
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 272
  7. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 8 174
  8. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 8 084
  9. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 7 985
  10. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 738
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Športový víkend na východe - servis výsledkov a faktov

Ako sa skončili zápasy a podujatia v rôznych športoch. Priebehy online.

ilustračné
Vzácny úlovok má pre zberateľov svoju hodnotu.
ROZHOVOR

Pediatrička: Niekedy som očkovala na chrípku 600 detí za rok, teraz približne 50

Ľudia si zvykajú, že nemôžu behať za lekárom so všetkým.

Pediatrička Eva Ševecová.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Monika Jankovská.
Stĺpček Osmelené

Prečo nechceme, aby muži nosili ženské róby

Harry Styles rozpútal debatu o mužoch v šatách.

Michaela Žureková
ČESKÝ ZÁPISNÍK

Keď sa Česko riadi ako firma. Krachujúca

Babiš musí ísť prosiť do Senátu. Piráti mu pokazili predvolebnú hru s daňami.

Jindřich Šídlo.
Novak Djokovič a tréner Marián Vajda.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop