s koncernom Ford. Aj preto dostala táto štúdia, z ktorej nebude vyvinutá sériová verzia, názov Start. Možno pripomenúť, že prvým krokom v spolupráci firiem Pininfarina a Ford je vývoj a výroba malého vozidla StreetKa, ktoré príde na trh v roku 2003.
Prostredníctvom štúdie Start zhmotnili dizajnéri firmy Pininfarina svoje predstavy o tom, ako by mohlo vyzerať budúce malé športové vozidlo pre európskych motoristov. Výsledkom je kupé s usporiadaním sedadiel 2+2, ktoré je postavené s použitím mechanických komponentov firmy Ford. Aj na dizajne sa uplatnili prvky (napríklad ostré hrany), ktoré nájdeme na sériových modeloch Ford. Karoséria z plastu spočíva na podvozku, ktorý je vyvinutý tak, aby vozidlo mohlo mať poháňané buď len predné alebo všetky štyri kolesá. Na pohon vozidla slúži prepĺňaný dvojlitrový motor Duratec, vyvíjajúci výkon okolo 150 kW. Označiť Start za kupé však nie je celkom korektné. Celú strechu,vyrobenú tiež z plastu, možno totiž sklopiť, čím z vozidla vznikne kabriolet. Sklápanie je pritom vyriešené unikátnym spôsobom. Pred sklápaním strechy sa nadvihne ochranný oblúk, tvoriaci prepojenie medzi mohutnými zadnými stĺpikmi a popod takto nadvihnutý oblúk (a poza dopredu naklonené operadlá zadných sedadiel) vkĺzne strecha do batožinového priestoru. Na rozdiel od klasických kabrioletov má však Start pevné zadné okno, ktoré sa nesklápa so strechou. Dvere a stredná časť interiéru sú spevnené mriežkami z tenkých oceľových rúrok, pričom niektoré koncové časti týchto rúrok sú viditeľné. Na týchto rúrkach sú upevnené rukoväte dverí a radiaca páka. Športovému interiéru s výrazne horizontálne usporiadaným prístrojovým panelom dominuje trojramenný volant a veľký otáčkomer. Štúdia Start je postavená na podvozku s rázvorom 2515 mm a jej dĺžka je 4200 mm, šírka 1830 mm a výška 1300 mm.
Firma Pininfarina pripisuje uvedenej štúdii veľký význam, pretože symbolizuje možnosti spojenia nových kreatívnych riešení s existujúcou technologickou základňou firmy Ford. Pre úplnosť možno dodať, že prvý kontakt medzi Farinovým závodom a koncernom Ford sa uskutočnil už v roku 1920, keď vtedy 27-ročný Pinin Farina navštívil Detroit a stretol sa aj so samotným Henrym Fordom. Mladého Farinu pritom fascinovala organizácia práce vo Fordových závodoch, ktoré vtedy denne produkovali na európske pomery nepredstaviteľný počet 3000 vozidiel Ford T.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.