Korzár logo Korzár
Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Bude konkurovať bavorákom a mercedesom

V novom závode firmy Volkswagen v Drážďanoch, ktorému sa kvôli preskleným fasádam familiárne hovorí sklenená manufaktúra, by sa 11. decembra mala

oficiálne začať výroba novej luxusnej limuzíny, ktorá ešte stále nemá "meno" a je preto známa len pod kódovým označením D1. Naplní sa tak ďalšia časť ambicióznych plánov šéfa koncernu Ferdinanda PiÁcha, ktorý zrejme silou-mocou chce mať v sortimente automobilky, ktorá by podľa svojho názvu mala vyrábať "ľudové autá" (Volkswagen znamená doslova ľudové auto), aj tie najluxusnejšie vozidlá. Okrem limuzíny D1 pripravuje totiž Volkswagen aj superšportový automobil W12 (už sme o ňom informovali), ultraluxusné kupé Bugatti, úplne novú limuzínu Bentley (Volkswagen vlastní práva na značky Bugatti i Bentley) i terénne vozidlo, vyvíjané v spolupráci s firmou Porsche.

Nová limuzína D1, ktorá by sa mala začať predávať v apríli budúceho roka, by mala byť priamym konkurentom limuzín značiek BMW a Mercedes-Benz. Firma Volkswagen napríklad tak trocha dúfa, že "pretiahne" k sebe tých motoristov, ktorí síce doteraz kupovali bavoráky, ale ktorí sú sklamaní dizajnom nových limuzín radu 7. Na rozdiel od bavoráckej sedmičky sa totiž Volkswagen D1 vyznačuje v podstate konzervatívnym dizajnom, ktorého výraznými prvkami sú hádam len predná kapota šípovitého tvaru a chrómovaná predná maska. Zadnej časti dominujú horizontálne umiestnené svetlá, tvorené sústavou svietiacich diód, a štyri koncovky výfuku. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 289 cm a jeho dĺžka je 506 cm, šírka 190 cm a výška 145 cm. Vonkajšie rozmery naznačujú, že interiér vozidla je veľmi priestranný a pohodlný. Komu sa však sedenie na zadných sedadlách stále ešte nebude zdať dosť pohodlné, môže si počkať na chystanú verziu s predĺženým rázvorom. Limuzína je vystrojená novým systémom vzduchového pruženia a tlmičmi s plynulou elektronickou reguláciou charakteristiky tlmenia. Pri uvádzaní na trh budú pre limuzínu k dispozícii dva motory. Slabším z nich je 3,2-litrový vidlicový šesťvalec, ktorý má maximálny výkon 177 kW a maximálny krútiaci moment 315 Nm. Špičkovým motorom bude šesťlitrový dvojitý vidlicový dvanásťvalec (W12), ktorý vyvíja výkon 309 kW a ktorého krútiaci moment kulminuje pri 550 Nm. Tento motor sa už používa v modeli Audi A8 a jeho výkonnejšia verzia slúži na pohon športového koncepčného kupé W12. Neskôr sa sortiment pohonných jednotiek rozšíri o ďalšie tri motory, z ktorých treba spomenúť najmä päťlitrový turbodieselový vidlicový desaťvalec. Tento motor bude svojím výkonom 230 kW najvýkonnejším sériovo vyrábaným vznetovým motorom (pre osobné autá) na svete. Motor má enormný špičkový krútiaci moment (750 Nm) a bude sa dodávať v kombinácii s novou šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Ďalšími dvomi motormi budú dvojitý vidlicový osemvalec a 2,5-litrový vznetový motor. Motory W12 a V10 TDI budú prenášať svoj hnací moment sériovo na všetky štyri kolesá, pre ostatné motorizácie sa pohon štyroch kolies - firmou VW tradične nazývaný 4motion - bude dodávať za príplatok. Údaje o dynamických vlastnostiach a o spotrebe nie sú ešte známe.

V luxusne zariadenom interiéri sa o príjemnú mikroklímu stará klimatizačný systém novej koncepcie, nazvaný 4-Corner-Climatronic. Tento systém zabezpečuje úplne bezprievanovú klimatizáciu, pričom ohriaty či vychladený vzduch prúdi do interiéru cez automaticky sa otvárajúce a zatvárajúce dýzy. V strede prístrojového panelu je sedempalcový farebný displej (16:9), na ktorom možno zobraziť informácie o činnosti audiosystému, navigačného systému, palubného počítača, telefónu a klimatizačnej sústavy. Pri stojacom vozidle môže tento displej slúžiť ako obrazovka televízneho prijímača. Na volante sú ovládacie tlačidlá tempomatu a telefónu, za volantom sú dva páčky, umožňujúce sekvenčné radenie päťstupňovej automatickej prevodovky. Kupujúci si môže zvoliť, či chce mať vzadu priebežnú lavicu pre troch cestujúcich alebo dve samostatné a veľmi pohodlné "kreslá". Samozrejmými prvkami pasívnej bezpečnosti sú čelné, bočné a okenné nafukovacie vankúše. Zaujímavým prvkom výbavy sú svetlá v dolnej časti vonkajších zrkadiel, ktoré po opustení vozidla za tmy ešte určitý čas svietia a osvetľujú priestor pri dverách.

V spomenutom závode v Drážďanoch, postavenom nákladom 365 miliónov mariek, bude pracovať približne 800 pracovníkov, ktorí každý pracovný deň zmontujú až 100 limuzín D1. Každý, kto si toto luxusné auto objedná a prejaví záujem, si bude môcť priamo v závode pozrieť, ako pokračuje výroba práve toho "jeho" auta. Zážitok z výroby si potom večer bude môcť doplniť zážitkom z predstavenia v slávnej Semperovej opere. Už by sa to hádam dalo vylepšiť len tak, že zákazník by sa priamo podieľal na výrobe svojho auta...

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  2. Nová škôlka 21. storočia na Kramároch
  3. Na výpadok elektriny vás môže upozorniť aj SMS
  4. Čo musíte vedieť, ak chcete prežiť Vianoce v zdraví a so svojimi
  5. Štedré dni s Niké: Vyhraj lyže s podpisom Petry Vlhovej!
  6. Do Turecka sa dostanete bezpečne z Bratislavy bez potreby testu
  7. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  8. 8 inšpirácií, ako využiť zvyšky jedla a nič nevyhodiť
  9. Budeme môcť v budúcnosti pracovať len z domu?
  10. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  1. Čo musíte vedieť, ak chcete prežiť Vianoce v zdraví a so svojimi
  2. Nová škôlka 21. storočia na Kramároch
  3. Do Turecka sa dostanete bezpečne z Bratislavy bez potreby testu
  4. Štedré dni s Niké: Vyhraj lyže s podpisom Petry Vlhovej!
  5. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  6. Prvá akumulátorová 2-stupňová snehová fréza na trhu
  7. COOP Jednota je najdôveryhodnejším slovenským predajcom potravín
  8. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  9. Budeme môcť v budúcnosti pracovať len z domu?
  10. 8 inšpirácií, ako využiť zvyšky jedla a nič nevyhodiť
  1. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 17 845
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 759
  3. Aká je chémia vôní 13 390
  4. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 9 806
  5. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 684
  6. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 9 231
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 754
  8. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom 8 407
  9. Bývanie v meste predlžuje život 8 174
  10. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 8 009
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Takto vyzeral Jakub po bitke na policajnej stanici.

Po Zsuzsovej skončil v prešovskej väznici aj Gašpar

Súd reaguje, že on taký pokyn nevydal.

Tibor Gašpar.

Prešovčanka Ingrid: Pri pohľade na miesto bytovky mi stále naskakuje husia koža

Hlavné je, že žijeme, hovorí rok od výbuchu na Mukačevskej 7.

Ingrid s piatačkou Izkou.

Dekádu skiareál Lysá chátral, precitnúť má v čase pandémie

Stredisko na Čergove sa vždy spoliehalo na sneženie, teraz mu pomôže technika.

Lyžiarsky areál na Lysej idú oživiť.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Gröhling by mohol na revanš blokovať Matovičov plán, ale neurobí to

Do Vianoc otvoria aj školu, kam chodia Matovičove dcéry.

Lídri strán po rokovaní u prezidentky.
Dobré ráno

Dobré ráno: Lučanský mal brať úplatky. Kedy sa skončí zatýkanie?

Čo to vypovedá o štáte v ktorom sme žili?

Prokurátor Maroš Žilinka.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop