oficiálne začať výroba novej luxusnej limuzíny, ktorá ešte stále nemá "meno" a je preto známa len pod kódovým označením D1. Naplní sa tak ďalšia časť ambicióznych plánov šéfa koncernu Ferdinanda PiÁcha, ktorý zrejme silou-mocou chce mať v sortimente automobilky, ktorá by podľa svojho názvu mala vyrábať "ľudové autá" (Volkswagen znamená doslova ľudové auto), aj tie najluxusnejšie vozidlá. Okrem limuzíny D1 pripravuje totiž Volkswagen aj superšportový automobil W12 (už sme o ňom informovali), ultraluxusné kupé Bugatti, úplne novú limuzínu Bentley (Volkswagen vlastní práva na značky Bugatti i Bentley) i terénne vozidlo, vyvíjané v spolupráci s firmou Porsche.
Nová limuzína D1, ktorá by sa mala začať predávať v apríli budúceho roka, by mala byť priamym konkurentom limuzín značiek BMW a Mercedes-Benz. Firma Volkswagen napríklad tak trocha dúfa, že "pretiahne" k sebe tých motoristov, ktorí síce doteraz kupovali bavoráky, ale ktorí sú sklamaní dizajnom nových limuzín radu 7. Na rozdiel od bavoráckej sedmičky sa totiž Volkswagen D1 vyznačuje v podstate konzervatívnym dizajnom, ktorého výraznými prvkami sú hádam len predná kapota šípovitého tvaru a chrómovaná predná maska. Zadnej časti dominujú horizontálne umiestnené svetlá, tvorené sústavou svietiacich diód, a štyri koncovky výfuku. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 289 cm a jeho dĺžka je 506 cm, šírka 190 cm a výška 145 cm. Vonkajšie rozmery naznačujú, že interiér vozidla je veľmi priestranný a pohodlný. Komu sa však sedenie na zadných sedadlách stále ešte nebude zdať dosť pohodlné, môže si počkať na chystanú verziu s predĺženým rázvorom. Limuzína je vystrojená novým systémom vzduchového pruženia a tlmičmi s plynulou elektronickou reguláciou charakteristiky tlmenia. Pri uvádzaní na trh budú pre limuzínu k dispozícii dva motory. Slabším z nich je 3,2-litrový vidlicový šesťvalec, ktorý má maximálny výkon 177 kW a maximálny krútiaci moment 315 Nm. Špičkovým motorom bude šesťlitrový dvojitý vidlicový dvanásťvalec (W12), ktorý vyvíja výkon 309 kW a ktorého krútiaci moment kulminuje pri 550 Nm. Tento motor sa už používa v modeli Audi A8 a jeho výkonnejšia verzia slúži na pohon športového koncepčného kupé W12. Neskôr sa sortiment pohonných jednotiek rozšíri o ďalšie tri motory, z ktorých treba spomenúť najmä päťlitrový turbodieselový vidlicový desaťvalec. Tento motor bude svojím výkonom 230 kW najvýkonnejším sériovo vyrábaným vznetovým motorom (pre osobné autá) na svete. Motor má enormný špičkový krútiaci moment (750 Nm) a bude sa dodávať v kombinácii s novou šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Ďalšími dvomi motormi budú dvojitý vidlicový osemvalec a 2,5-litrový vznetový motor. Motory W12 a V10 TDI budú prenášať svoj hnací moment sériovo na všetky štyri kolesá, pre ostatné motorizácie sa pohon štyroch kolies - firmou VW tradične nazývaný 4motion - bude dodávať za príplatok. Údaje o dynamických vlastnostiach a o spotrebe nie sú ešte známe.
V luxusne zariadenom interiéri sa o príjemnú mikroklímu stará klimatizačný systém novej koncepcie, nazvaný 4-Corner-Climatronic. Tento systém zabezpečuje úplne bezprievanovú klimatizáciu, pričom ohriaty či vychladený vzduch prúdi do interiéru cez automaticky sa otvárajúce a zatvárajúce dýzy. V strede prístrojového panelu je sedempalcový farebný displej (16:9), na ktorom možno zobraziť informácie o činnosti audiosystému, navigačného systému, palubného počítača, telefónu a klimatizačnej sústavy. Pri stojacom vozidle môže tento displej slúžiť ako obrazovka televízneho prijímača. Na volante sú ovládacie tlačidlá tempomatu a telefónu, za volantom sú dva páčky, umožňujúce sekvenčné radenie päťstupňovej automatickej prevodovky. Kupujúci si môže zvoliť, či chce mať vzadu priebežnú lavicu pre troch cestujúcich alebo dve samostatné a veľmi pohodlné "kreslá". Samozrejmými prvkami pasívnej bezpečnosti sú čelné, bočné a okenné nafukovacie vankúše. Zaujímavým prvkom výbavy sú svetlá v dolnej časti vonkajších zrkadiel, ktoré po opustení vozidla za tmy ešte určitý čas svietia a osvetľujú priestor pri dverách.
V spomenutom závode v Drážďanoch, postavenom nákladom 365 miliónov mariek, bude pracovať približne 800 pracovníkov, ktorí každý pracovný deň zmontujú až 100 limuzín D1. Každý, kto si toto luxusné auto objedná a prejaví záujem, si bude môcť priamo v závode pozrieť, ako pokračuje výroba práve toho "jeho" auta. Zážitok z výroby si potom večer bude môcť doplniť zážitkom z predstavenia v slávnej Semperovej opere. Už by sa to hádam dalo vylepšiť len tak, že zákazník by sa priamo podieľal na výrobe svojho auta...
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.