letiska Heathrow. Obyvatelia juhozápadného londýnskeho predmestia však proti tomu protestujú.
Podľa ministra dopravy Steva Byersa toto rozhodnutie zaistí, že Heathrow zostane jedným z najdôležitejších uzlov svetovej leteckej dopravy. "Ide o výstavbu, ktorá je v národnom záujme. Umožní, aby Heathrow zostalo letiskom svetového významu. A zaistí tiež prospech britskej ekonomike," vyhlásil minister dopravy.
Zatiaľ čo podnikatelia neskrývajú svoju radosť nad výstavbou terminálu, obyvatelia juhozápadnej časti Londýna a ochrancovia životného prostredia ostro protestujú. Proti rozšírení letiska sa v parlamente postavila i liberálna demokratka a poslankyňa za volebný obvod priliehajúci k Heathrow Jenny Tongová.
"Minister dopravy sa svojim rozhodnutím postavil vyslovene proti životnému prostrediu. A práve tak aj proti tomu, aby zostala zachovaná kvalita života obyvateľov juhozápadnej časti Londýna," vyhlásila Tongová.
Na leteckú prepravu na piatom termináli sa však bude vzťahovať celý rad obmedzení. Tým najvýznamnejším bude zrejme zákaz nočných štartov a pristávaní lietadiel. Navyše prevádzkovatelia letiska ponúkli právnu záruku, že hladina hluku v okolí neprevýši hodnoty namerané v roku 1994.
Nová budova letiska má byť uvedená do prevádzky v roku 2007 a bude postavená na mieste bývalej čistiarne odpadových vôd. Letisko Heathrow by v tom čase malo odbavovať až 85 miliónov cestujúcich ročne, čo je o 30 percent viac než v súčasnosti.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.